Nieuws
Fable

Peter Molyneux: 'Ik zou van Fable 4 een prequel maken'

Geestelijk vader van de franchise geeft zijn kijk op een nieuwe game

Geschreven door Michel Musters op
Hoewel Peter Molyneux, de geestelijk vader van de Fable-franchise, niet aan een nieuwe Fable werkt, heeft hij wel ideeën over welke kant de serie op moet. Volgens hem zou een prequel op de eerste Fable "perfect" zijn.
Molyneux: "Het land van Albion zou primitiever zijn, de magie zou meer in balans zijn met de natuur en de gevechten bruter. Het verhaal zou de oprichters van de heroes guild volgen."


Vorige week gingen er al geruchten dat Microsoft samen met de studio achter Forza Horizon, PlayGround Games, aan Fable 4 zou werken. De oorspronkelijke studio achter Fable, Lionhead Studios, bestaat niet meer. Molyneux heeft voor zover bekend niets te maken met een eventuele nieuwe Fable-game.

Molyneux heeft ook ideeën over de actie in een Fable 4: "Wapens zoals korte zwaarden, lange zwaarden, dolken, speren, bogen en kruisbogen zouden allemaal hun eigen gevoel en specialiteiten hebben. Het magiesysteem zou spelers de mogelijkheid geven hun eigen unieke systeem te maken. Je zou een vogel, kat, hond of goudvis hebben die je helpt met magie."

Sowieso zou Molyneux graag meer dieren in een Fable 4 zien, waaronder kleine dieren en "god-achtige giganten", maar ook draken waar op gereden kan worden. Ook noemt hij een co-op systeem, een systeem om te trouwen en de optie om in first-person te spelen. Op IGN geeft hij een hoop details.

Dit artikel delen:

Lees meer

Steamworld Dig volgende maand naar Switch The Hidden Ones nu beschikbaar voor Assassin's Creed Origins
13

Reacties op: Peter Molyneux: 'Ik zou van Fable 4 een prequel maken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • tyberium

    • 23 januari 2018 09:18
    "Het zou een amazing, fantastische game zijn waarin ALLES mogelijk is!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 23 januari 2018 11:48
    @tyberium Ik wil meer Peter Molyneux in mijn dagelijkse leven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 23 januari 2018 11:53
    Ik zou willen dat hij een beetje op schiet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gillian

    • 23 januari 2018 13:52
    @AllSeeingFish Hij is er niet bij betrokken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 23 januari 2018 14:21
    Fons Rutte: als ik Molyneux zou zijn, zou ik eindelijk eens mijn muil houden.

    Zal je zien dat als het straks een prequel is dat hij er dan de credits voor wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 januari 2018 15:37
    Hij begint zo langzamerhand een beetje te lijken op zo'n oude uitgerangeerde popster. Ooit was ie eens groot en deed hij mooie dingen, maar heeft eigenlijk al jarenlang ondermaats tot niet gepresteerd, en houd zich vooral bezig met commentaar vanaf de zijlijn waar niemand nog echt op zit te wachten. En de enige fans die hij nog heeft zijn meer fan van was ie ooit was dan wat ie nu is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thaxus

    • 23 januari 2018 16:10
    @darkmanwls Ik kan het niet meer eens zijn hiermee.

    Meneer Molyneux is het klassieke schoolvoorbeeld van een "has-been". Ik herinner me hem tegenwoordig alleen nog maar als de overbelover. Zijn spellen komen nooit overeen met zijn visie en beloftes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 24 januari 2018 11:54
    @darkmanwls +1 Zo zou ik het ook gezegd hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 23 januari 2018 18:14
    Ik wil een remake van Black & White.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DunkieXL

    • 23 januari 2018 18:48
    Peter Molyneux zou nog zoveel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Merdera

    • 23 januari 2018 19:25
    Peter is dungeon keeper. Best game ever. Die mag zeggen wat hij wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 23 januari 2018 23:38
    Peter Molyneux the game


    Game Over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 24 januari 2018 13:18
    Er valt veel te zeggen over deze man. En dat is ook terechte kritiek, maar man wat vond ik de eerste twee Fables geweldig zeg!! als zo'n prequel het niveau van deel 1 zou halen, zou dat voor mij een reden zijn om een x-box aan te schaffen!