Nieuws
Gotham Knights

Peronages Gotham Knights hebben ieder hun eigen progressiesysteem

Gotham wordt 'levend ecosysteem'

Geschreven door Jacco Peek op
Warner Bros. Montreal heeft meer informatie onthuld over Gotham Knights. Zo kent elke superheld een eigen progressiesysteem.

In Belfrey, het hoofdkwartier van de co-op game, kunnen spelers kiezen om als Batgirl, Nightwing, Red Hood of Robin te spelen. Warner Bros. Montreal meldt dat elke held eigen XP verdient en beschikt over een unieke skiltree. De game is daarnaast volledig speelbaar met één van de vier personages.

"Het idee is dat de gameplaycyclus verweven wordt met het verhaal", zegt creative director Patrick Redding. "Het is niet een verhaal dat zich afspeelt in één nacht, maar gaat juist om de groei van de held. De game stelt spelers in staat gigantisch te groeien in een open wereld die ze moeten beschermen en waarnaar ze keer op keer terugkeren."

Gotham City moet dan ook een 'levend ecosysteem' worden met npc's met bepaalde routines, constante bedreigingen en vijanden die net als de spelers in level stijgen naarmate de game vordert.

Tot slot zegt Redding dat spelers naast de Court of Owls een hoop andere klassieke Batman-schurken mogen verwachten. 'Detectivewerk' en andere missies gaan vooraf aan confrontaties met deze personages.

Gotham Knights moet in 2021 uitkomen voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Mario-collectie is een middelvinger waar Nintendo mee wegkomt Super Mario Galaxy speelbaar zonder motion controls op Nintendo Switch
10

Reacties op: Peronages Gotham Knights hebben ieder hun eigen progressiesysteem

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jay27

    • 4 september 2020 19:26
    Wat leuk voor die peronages.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 4 september 2020 19:33
    Tja heel leuk maar.. Uhmm… Duuuuuh? Zou raar zijn om met Robin te spelen maar de moves van Batgirl te hebben en visa versa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 september 2020 20:47
    @Markus88 ze bedoelen dat als robin dus een super hoog level heeft dat dat niet inhoud dat alle characters dat level hebben. Je moet ieder character apart levellen.
    En dat is goed, dat maakt de game herspeelbaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 4 september 2020 21:47
    @darkmanwls Ja, ik doelde meer op dit "Montreal meldt dat elke held eigen XP verdient en beschikt over een unieke skiltree" De eigen skilltree :P Nogal logisch. Maar neemt niet weg dat ik er zin in heb!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 4 september 2020 20:48
    Krijg steeds meer zin in deze game. Beetje een omgekeerde ervaring als met the avengers, waar ik met ieder bericht minder enthousiast van wordt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 september 2020 01:54
    @darkmanwls dat heb ik dus ook hoe meer ik van avengers zag hoe minder ik het wil spelen en nu helemaal niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 september 2020 10:03
    @hulstpower Die character passes waren voor mij de laatste druppel. Heb die game lang verdedigd, Maar kan daar niet langer achter staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 september 2020 07:50
    @darkmanwls Ik snap wat je bedoelt.
    Bij mij ging viel de game al vrij snel tegen toen ik zag dat thor en hulk underpowered waren. Als hulk voor een mens 3 stoten nodig heeft klopt het al niet meer voor mij en ben ik er klaar mee.
    Denk dat ze avengers beter zonder thor en hulk hadden kunnen maken en wat meer helden die minder super krachten hebben zoals black panther en ant man dan klopt het wel voor mij. Verder de game ziet er heel mooi uit maar het pakt mij niet zoals een batman game of spiderman game het doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 7 september 2020 18:47
    @hulstpower Of voor hulk speciale levels waar hij dus vijanden tegen komt die meer op zijn level zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 september 2020 21:14
    @darkmanwls precies maar niet zoals het nu is. Er zijn genoeg avengers die moeite hebben met mensen en robots had hun er in gedaan. En dan speciale levels van hulk en thor ja. Maar nee ze willen zoveel mogelijk cashen op de films end at snap ik.