Nieuws
Donkey Kong

Perfect potje Donkey Kong zorgt voor nieuw wereldrecord

Wes Copeland is de nieuwe recordhouder

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

De hoogste score ooit bij de gameklassieker Donkey Kong is verbeterd door de speler Wes Copeland, met een score van 1.218.000 punten, 11.200 punten hoger dan het vorige record. 

Copeland had al eerder de hoogste score met Donkey Kong, dat origineel werd uitgebracht in 1981. In januari werd hij van de troon gestoten door Robbie Lakeman.

Het huidige record werd neergezet met een 'perfect potje'; Copeland ging niet één keer dood tijdens het spelletje dat drie uur en twintig minuten duurde. "Dit zal mijn laatste recordpoging zijn", aldus Copeland op Facebook. "Ik denk niet dat ik een hogere score dan dit kan neerzetten." De gamer had een score van 1,2 miljoen als zijn ultieme doel gezet. Hij beloofde te stoppen met het spel wanneer hij een hogere score haalde, wat nu dus is gelukt.

Concurrent Lakeman lijkt zich ook neer te leggen bij het nieuwe record. "Hier heb ik niet genoeg geluk voor. Ik ben wel goed genoeg, maar heb er niet genoeg geluk voor."

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Stabiele lancering Battlefield 1 is grote focus bij DICE Final Fantasy: Brave Exvius komt naar het westen
9

Reacties op: Perfect potje Donkey Kong zorgt voor nieuw wereldrecord

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ydieresis

    • 10 mei 2016 10:07
    Op 3:12:47 gaat hij toch echt een keer dood. Op alle sites staat dat hij niet één keer af ging, maar hier heeft hij toch echt een vlam geraakt. Ondanks dat een enorm knappe prestatie die ik hem niet na doe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JVSpro

    • 10 mei 2016 10:40
    @Ydieresis Whahaha scherp! Dat is een beste observatie inderdaad. Alles afgekeken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ydieresis

    • 10 mei 2016 13:25
    @JVSpro nee, ik kwam er bij het doorscrollen achter dat dit gebeurde. Ik was benieuwd naar welke levels er allemaal in de game zaten en hoe de moeilijkheid zich opbouwt. Heb de game zelf nooit echt gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 10 mei 2016 11:35
    Mot zeggen dat het een hele prestatie is en lijkt me vooral in 1 level een zenuwslopend iets te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ThaClown

    • 10 mei 2016 12:39
    Best wel een prestatie inderdaad!

    Maar even een simpel rekensommetje: Hij wilde een score van 1,2 miljoen halen, dat is gelukt (1.218.000 punten, 11.200 punten hoger dan het vorige record). Maar aangezien hij het vorige record ook al had, WAS zijn score toch al hoger dan 1,2 miljoen? (1.218.000 - 11.200 = 1.206.800)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rahl

    • 10 mei 2016 12:52
    Copeland had al eerder de hoogste score met Donkey Kong, dat origineel werd uitgebracht in 1981. In januari werd hij van de troon gestoten door Robbie Lakeman. Concurrent Lakeman lijkt zich ook neer te leggen bij het nieuwe record.

    Begrijpend lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ThaClown

    • 10 mei 2016 12:59
    @Rahl Die hele zin 'In januari werd hij van de troon gestoten door Robbie Lakeman.' niet gezien :X … my bad, lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rahl

    • 10 mei 2016 16:17
    Geen probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Clay

    • 11 mei 2016 09:47
    Hebben Wiebe en Mitchell nog van zich laten horen? :P Zie "The King of Kong A Fistful of Quarters", staat ook helemaal op youtube (link posten is blijkbaar spam)