Pentagon gebruikt MMORPG's om Al-qaeda te begrijpen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Kan online gaming helpen bij het verslaan van Osama Bin Laden? is de openingsregel van een artikel op SFGate. Het Pentagon heeft namelijk een groep experts gesponsord die hun visie op online gaming moeten geven. Vooral Ma ive Multiplayer Online Role Playing Games zijn erg intrigerend. Dagelijks connecten honderdduizenden spelers in een virtuele wereld waar ze een andere persoonlijkheid aannemen, waar ze orders opvolgen, waar informatie gedeeld wordt en waar mensen bepaalde taken uitvoeren. Bij veel online clans is er sprake van een hechte netwerkstructuur. Door het bestuderen van games als EverQuest en het Koreaanse Lineage hoopt men meer inzicht te krijgen in de als maar aanwezige terroristische dreiging en de manier waarop deze structuren zich vormen.Defense intellectuals such as Linton Wells II, a deputy a istant secretary of defense responsible for command, control, communications and intelligence, believe that the Pentagon must realign itself for "network-centric" operations.

In their view, adversaries such as bin Laden's al Qaeda group are really networks -- highly dispersed units that have the same loose but robust structure as the nodes of a computer network.

Bin Laden and his allies certainly aren't playing a game. But it's just po ible that online gaming could provide some fresh insights into combating and ultimately containing this terrorist threat. Of Osama Bin Laden inderdaad geen spelletjes speelt weet ik niet, vaak als ik online speel kom ik toch regelmatig personen tegen met deze naam. Dit neemt niet weg dat vooral het leger zich steeds vaker richt op games als simulatie voor soldaten, of in dit geval als methode om andere inzichten te krijgen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou