Nieuws
God of War

Pc-versie van God of War was minstens twee jaar in ontwikkeling

Game is sinds gisteren verkrijgbaar voor pc

Geschreven door Michel Musters op
De gisteren uitgekomen pc-versie van God of War was minstens twee jaar in ontwikkeling.

Dat blijkt uit een Game Informer-interview met senior manager technical production Matt Dewald. "Ik speel (de game) meestal met muis en toetsenbord, want ik werk er al twee jaar aan en daar ben ik nu aan gewend. Het voelt geheel natuurlijk voor mij om het met muis en toetsenbord te spelen."

De pc-versie van God of War is ontwikkeld door de Canadese studio Jetpack Interactive, maar Santa Monica Studio, de ontwikkelaar van de PS4-versie van God of War, hielp een handje mee.

Gamer.nl recenseerde deze week de pc-versie van het spel: "God of War eindelijk op pc kunnen spelen is machtig, maar selecte keuzes laten het lijken alsof Kratos met tegenzin uitgeleend wordt. Technisch gezien is de port alleszins geslaagd, maar het wil nergens meer doen dan wat strikt noodzakelijk is. Met hedendaagse pc’s kan zo veel meer — denk aan een riante fotomodus of bredere besturingsmogelijkheden — maar afgezien van een paar visuele aanpassingen wordt veel potentie voor een voorbeeldige port ontweken."

Dit artikel delen:

Lees meer

Sega legt handelsmerk 'Sega NFT' vast 'Persona 6 komt exclusief naar PlayStation 5'
7

Reacties op: Pc-versie van God of War was minstens twee jaar in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Improv

    • 15 januari 2022 14:22
    Ja 2 jaar gewerkt aan het weigeren van alle controllers behalve playstation

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 15 januari 2022 14:44
    @Improv Ik heb hier net een update over toegevoegd aan de review van de port. Snap er zelf ook niet veel van, maar die besturingsblokkade bleek heel lokaal en heel tijdelijk te zijn geweest.

    Sinds de release-patch pakt de port ook bij mij in ieder geval Xbox One-controllers op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 januari 2022 18:26
    Doen ze toch iets fout als het 2 jaar gekost heeft, tenzij het door 1 persoon is omgezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 15 januari 2022 23:07
    @SuperDre Doen ze juist goed. Aangezien er zoveel verschillende hardware mogelijkheden zijn. Je ziet bij andere developers ook gewoon dat ze meer dan een jaar moeten besteden. We krijgen continue gebroken games op launch, dus Sony heeft het goed aangepakt. Je comment slaat dus eigenlijk nergens op lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 16 januari 2022 17:08
    @armilo-theus vanuit developer viewpoint waarbij God of war al origineel op PC hardware ontwikkelt is, moet het echt niet zo lang duren als je een normaal team hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 januari 2022 11:37
    @SuperDre

    Volgens mij ben je niet van plan om de game te spelen ofwel? Anders zou je weten dat het een prima port is en dat mag tijd kosten. Je krijgt een soepel lopende game met mooie graphics. Zie de diverse (video)reviews

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 16 januari 2022 17:09
    @Bteqq zie mij zeggen dat het een slechte port is? Nee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.