"We hebben gesleuteld aan de graphics en de game ziet er fenomenaal uit op de PC", aldus Lamia. Volgens hem werken er aparte, gespecialiseerde teams aan de verschillende versies van de game. Zo werken aan Black Ops 2 voor PC dezelfde teamleden die aan de PC-versie van World at War en de eerste Black Ops hebben gewerkt. "Het is belangrijk voor ons. We hebben ook gewerkt aan ons anti-cheat-systeem. We willen de integriteit van de online ervaring bewaken."
Black Ops 2 speelt zich af aan het eind van de jaren '80, en in 2025. Het verhaal draait om een conflict tussen China en Amerika, die dezelfde grondstoffen willen hebben. De tegenstander, Juan Menendez, probeert beide partijen tegen elkaar uit te spelen. In het jaar 2025 nemen spelers controle over de zoon van Alex Mason, de protagonist uit de eerste Black Ops. Call of Duty: Black Ops 2 verschijnt op 13 november voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
Reacties op: PC-versie Black Ops 2 maakt gebruik van DirectX 11
Stealth95NL
Pug205GTi
Dat is goed nieuws voor de PC gamers. Heb er altijd zo'n hekel aan als je in zo'n potje komt met jumphacks, unlock all challenges, unlock all guns, wallhack enz.
Sommige mensen vinden dat helemaal geweldig maar er zijn ook mensen die het zelf vrij willen spelen etc. en dan kom je in zo'n potje. Had MW2 op de PS3 gespeeld en na 2 lvls kwam ik ook in zo'n potje, alle guns en challenges vrij gespeeld en toen had ik er al geen zin meer in.
Weet niet of het beter geworden is op de PS3 met BLOPS en MW3 want had MW2/3 voor de XboX360 gekocht daar ik het wat beter beveiligd vind.
blazingfirehawk
bluethunder22
HH94
Aquemini
Schept wel hoop dit, daar moet ik eerlijk in zijn!
ultraspaz
Een stukje code. Textures , en bv normal-maps voor bumpmapping effecten e.d , wat in principe ook gewoon een texture is, die achter de hoofd/main-texture zit.
Je kunt dit gewoon programmeren. in software mode zonder enige tussenkomst van een grafische kaart.
DirectX is echter een api die als tussenlaag fungeert tussen je besturing-systeem en je videokaart. Met andere woorden, een grafisch effect gemaakt in DX9 ziet er visueel automatisch niet beter uit als hetzelfde effect geschreven is onder DX10. of DX11. de performance zal wellicht wel beter zijn onder dx10 of 11, maar mooier als de textures die erin gestopt worden om het effect uiteinderlijk te maken, wordt het niet (op wat post processing na)
Roepen dat alles Fenomenaal eruit ziet, omdat het DX11 gebruikt is de allergrootste marketing truuk die er is. en mensen trappen er gretig in. DX11 is een microsoft iets.
Roep je, de game ondersteund OpenGL3.0 en ziet er fenomenaal uit!! dan wordt je voor gek versleten. Ook al is de visuele kwaliteit precies hetzelfde.
Het is een schande aan de ene kant dat de game industrie op pc niet enkel dx11 titels maakt op dit moment , de beste performance (al is tesselation nog steeds ruk op de meeste kaarten) , maar dat is begrijpelijk. vandaag de dag heb je nog mensen met een dx9 only kaart. Het mooie aan de pc is meteen zn achilles-hiel.
Maar wat miij vooral gaat benieuwen, wie nu gaat roepen dat BO2 ineens vet gaaf is, want DX11.
razRDJ
Aquemini
Ik vond persoonlijk the witcher met alles aan op dx11 er anders wel goed uitzien hoor. zeker wel 10x mooier dan een console
Aquemini
update: dit is een opmerking die 100% waarheid is en toch krijg je een min.
ultraspaz
er zit geen rek in DX(11) totdat er een kaart komt met DX12.
zo zal het nog eeuwenlang doorgaan. Ik kan je een heel mooi stuk pasten over enkele top programmeurs als Carmack die eigenlijk het liefst direct op de hardware willen gaan programmeren ipv met DirectX als tussen api, om nog meer winst/performance te halen. DirectX is DE marketing tool.
bigsteve
Gewoon rechtstreeks op de hardware programmeren ben ik al jaren een voorstander van. Kun je dat stuk van Carmack even posten als je wil? Thanx
Aquemini
ik snap eerlijk gezegd iet helemaal wat je nu vraagt of wilt aangeven. Ik spreek over stagnatie in pc land. De overstap van veel marktpartijen naar de console heeft voor flink wat stagnatie binnen pc land tot gevolg gehad. Hierdoor ligt oa de ontwikkelingen zoals DX11 in welke vorm dan ook redelijk stil. Hierdoor is het ook niet noodzakelijk om de hardware al te voorzien van DX15, want die vraag is niet omdat het software aanbod duidelijk achterblijft.
Verder helemaal met je eens wat je in die laatste alinea zegt, maar helaas beweegt de markt al jaren anders dan sommige willen zien.
blazingfirehawk
Aquemini
ultraspaz
interresant
ik was overigens in de war, dacht dat het Carmack was, maar het is een van de Crysis mensen/programmeurs. Carmack is wel overigens een grote tegenstander geweest van DirectX, dat kun je overal wel terugvinden =)
MeneerVis
Er wordt duidelijk vermeld dat de graphics een groot deel verbeterd zijn?
D4rKy28
Of nog een beter voorbeeld kjik eens na max payne 3, als je dat nou niet wil snappen, dan weet ik het ook niet meer zucht.
Misschien dan eigelijk dat ik een keer een cal of duty koop met vernieuwing, maar ik wil eerst een trailer zien, anders koop ik helemaal niks.
Corbin
D4rKy28