Nieuws
Devil May Cry 5

Microtransacties en pc-systeemeisen voor Devil May Cry 5 uit de doeken gedaan

'Je zou het moeten kunnen spelen zoals je zou willen spelen'

Geschreven door Rick Bloemzaad op
De systeemeisen voor de pc-versie van Devil May Cry 5 zijn onthuld. Op de Steam-pagina van de aankomende game staan zowel de minimum als de aanbevolen systeemeisen. Tevens is bekend dat Devil May Cry 5 microtransacties gaat bevatten.

De gegevens zijn niet officieel afkomstig van Capcom zelf, maar de specificiteit lijkt aan te geven dat het om de echte specificaties gaat. Daarnaast wordt er op deze pagina en op de digitale winkels van Xbox en PlayStation een beschrijving gegeven over een multiplayer co-op-modus voor twee tot drie spelers. Volgens Gamespot ligt de focus van Capcom bij Devil May Cry 5 bij het afleveren van singleplayer. Capcom heeft dan ook nog geen multiplayer-modus aangekondigd.

Systeemeisen:

Minimum:

- Besturingssysteem: WINDOWS 7 (64-BIT vereist)
- Processor: Intel Core I7-4770 3.4GHz of beter
- Geheugen: 8 GB RAM
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX760 of beter
- DirectX: Versie 11
- Opslagruimte: 35 GB beschikbare ruimte
- Aanvullende opmerkingen: Controllers aanbevolen, internetverbinding vereist voor gameactivering.

Aanbevolen

- Besturingssysteem: WINDOWS 7 (64-BIT vereist)
- Processor: Intel Core I7-4770 3.4GHz of beter
- Geheugen: 8 GB RAM
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX960 of beter
- DirectX: Versie 11
- Opslagruimte: 35 GB beschikbare ruimte
- Aanvullende opmerkingen: Controllers aanbevolen, internetverbinding vereist voor gameactivering.

Devil may cry 5

Microtransacties inbegrepen

In een demo van Devil May Cry 5 op de Tokyo Game Show werd duidelijk dat de aankomende game de mogelijkheid biedt om echt geld te betalen. In de game kunnen spelers bij een Divinity Statue Orbs inleveren om upgrades te verkrijgen voor Dante. Met deze upgrades wordt Dante sterker en draagt dit bij aan de progressie bij de game. Deze Orbs kunnen bij een Divinity Statue, wat fungeert als een soort winkel, ook aangeschaft worden met echt geld door middel van microtransacties.

Hideaki Itsuno, de director van Devil May Cry 5, gaf uitleg over de reden waarom er is besloten om microtransacties in de game te verwerken. "Met de mogelijkheid om Red Orbs te kunnen kopen, willen wij spelers een optie geven. Als zij tijd willen besparen en alle spullen in één keer willen hebben, dan kunnen zij dat doen. Maar aan de andere kant vind ik dat het niet nodig is om alle moves te hebben. Je zou het moeten kunnen spelen zoals je zou willen spelen."

Devil May Cry 5 verschijnt op 8 maart 2019 op pc, Xbox One en PS4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Spoiler: Onbedoeld alternatief einde ontdekt in Shadow of the Tomb Raider Clementine-stemactrice brengt emotioneel bericht uit over einde The Walking Dead
30

Reacties op: Microtransacties en pc-systeemeisen voor Devil May Cry 5 uit de doeken gedaan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • darkmanwls

    • 24 september 2018 12:29
    En weer een game die ik niet ga halen. Ik doe er niet aan mee. Microtransacties in een full price single player game, flikker toch een eind op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 24 september 2018 12:40
    @darkmanwls Inderdaad direct boycotten.. vieze praktijken. Gooi er dan cheat codes in als je de spelers zo nodig 'een keuze' wilt geven.. i call BULLSHIT!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 24 september 2018 17:24
    @kleinekoosjer Wilde dat net zeggen. Vroeger waren dit cheatcodes, nu zijn het microtransacties. :')
    IDKFA!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 24 september 2018 12:39
    Klinkt een beetje als pay2win: ofwel veel gamen om maximaal sterk te worden, ofwel betalen om metéén maximaal sterk te worden. Geld wordt dus onderdeel van de gameplay zelf, optioneel of niet optioneel, en daarmee verpest je mijns inziens het hele spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 24 september 2018 12:40
    Van day one naar day none..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 24 september 2018 12:56
    Zonde ik wilde deze game best wel kopen maar met microtransacties in een 60euro SINGELPLAYER spel dat kan echt niet. Ik koop deze game dan pas met veel korting of helemaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 24 september 2018 13:01
    Waarom nou weer microtransacties?! *sigh*
    Zo jammer… Ik haal hem niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 september 2018 13:33
    Jammer weer. Niet dat micro transacties in een sp game nu zo'n ramp zijn en een schande is. De micro transacties zoals in Black flag en Origins is totaal niks mis mee, maar het moet dan wel zo zijn dat het ook zonder de micro transacties makkelijk te verkrijgen is. Als dat niet het geval is dan mag er zeer zeker over geklaagd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 24 september 2018 13:48
    @coola Microtransacties in een singlelayer game waar je al de volle prijs voor betaald hebt is zeker wel wat mis mee, ook als het om een serie gaat waar je gek op bent. Zelfs als het op t eerste gezicht "niet zo erg"lijkt. Het is een gevaarlijk pad. Bedrijven zullen steeds een stapje verder willen gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 september 2018 13:59
    @darkmanwls

    Nee sorry ben ik het niet mee eens. Zolang het ingame ook nog steeds makkelijk te verkrijgen/ontgrendelen is dan ik heb ik echt geen moeite met een optionele micro transacties functie.

    Zodra het onmogelijk word gemaakt om iets makkelijk zonder geld uit te geven aan micro transacties dan gaat het fout en dan zal ik protesteren. (iets wat gelukkig nog niet gebeurd bij mijn "geliefde" serie)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 24 september 2018 14:08
    @coola Mee eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 24 september 2018 14:14
    @coola zoals ik al zei, t is een pad waar we op zitten die steeds iets verder zal gaan zolang we t blijven accepteren. Het gaat er niet om of het in jouw game niet zo erg is, het gaat om de richting die we op gaan. En daar valt weinig aan te vinden, die kant gaat t gewoon op tenzij we spreken met onze portemonnee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 24 september 2018 14:15
    @coola
    Zodra het onmogelijk word gemaakt om iets makkelijk zonder geld uit te geven aan micro transacties dan gaat het fout en dan zal ik protesteren. (iets wat gelukkig nog niet gebeurd bij mijn "geliefde" serie)
    Oh? En al die costumes dan in Origins die alleen met Helix credits (en dus alleen met echt geld) te koop zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 september 2018 14:30
    @Sander999

    Die zijn ook te verkrijgen in de heka chests (die je enkel met ingame geld kan kopen en de drop rate daarvan is redelijk)

    Na 7 heka chests open gemaakt te hebben heb ik de Mummy, Pharaoh Armor, Scarab Soldier, Shadow Warrior armor verkregen. Kwam geen één keer echt geld bij kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 24 september 2018 15:44
    @coola
    Oh echt? Wist ik dus niet. Dan ben ik het met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 24 september 2018 14:18
    @coola
    Mee eens man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 24 september 2018 19:57
    @coola Het probleem is dat het potentieel voor misbruik te groot is. Want stel dat we hier nooit over klagen, dat we hier geen internet relletjes over beginnen? Dan zitten dit soort microtransacties in alle singleplayer games,en je weet ook niet op wat voor manier dit de grind gaat beïnvloeden. De beste en gaafste moves zijn ongetwijfeld het duurst, en hoeveel uur ben je kwijt om die te verkrijgen als je geen geld er voor wilt neerleggen?

    Microtransacties beïnvloeden altijd een game omdat de ontwikkelaar de grind erom heen bouwt. Dus het is van negatieve invloed op de game zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 24 september 2018 20:24
    @Qinneth gelukkig nog iemand met brains hier.

    Als je een game bouwt met de optie om de gameplay ("grind") te skippen , dan is je grind maybe the fucking problem in je game. Want zonder zijn geen microtranssacties nodig. en 'player choice' is gewoon een marketing term voor 'genoeg idioten die het WEL kopen'

    Ik zeg het al vaker maar deze Industrie is goed ziek aan het worden, en wie denkt dat capcom de game niet precies zo getuned heeft om je continue te laten nadenken om wat orbs te kopen om je grind te verminderen, is fucking nuts in zijn bolle koppie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 september 2018 20:47
    @casualkiller

    Uhm mensen die een andere mening hebben dan jou hebben ook nog gewoon brains.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 24 september 2018 20:53
    @coola ja maar die gebruiken ze dus overduidelijk niet.

    Kun je shadow of mordor nog herinneren ? En de developer die openlijk toegaf dat de hele game door mt's en lootboxen verkracht was ?

    Star was battlefront 2?

    en zo nog een paar voorbeelden van games die niet rondom gameplay en progressie zijn gebouwt , maar grinding en microtransacties. … some people never learn.