Pc-saves te importeren in Skyrim-remaster | Gamer.nl

Pc-saves te importeren in Skyrim-remaster | Gamer.nl

Het wordt voor pc-spelers mogelijk om saves van de originele versie van Skyrim te importeren in de aankomende Special Edition van de game. Dat bevestigt Pete Hines van Bethesda op Twitter.

Hines zegt dat hij in een gesprek met game director Todd Howard bevestigd heeft gekregen dat het importeren van saves mogelijk zal zijn. Daarnaast geeft hij aan dat de game zal draaien op een 64-bit engine en dat er een aparte kit komt om mods mee te uploaden. Even later zegt Hines dat het importeren van saves op consoles niet mogelijk zal zijn: een savegame van de Xbox 360 of PlayStation 3 is dus niet over te hevelen naar de Xbox One of PlayStation 4.

Uit zijn antwoorden op vragen van twittergebruikers leren we nog meer feitjes over de remaster. Zo zal de Special Edition gelden als een nieuwe game in de Steam-library: wie na vele uren spelen verder gaat in de remaster, ziet zijn urenteller in Steam dus weer op 0 staan. Ook geeft Hines aan dat er geen nieuwe DLC voor Skyrim in de planning staat met het oog op de remaster. Eerder werd al bekend dat de Special Edition gratis zal zijn voor pc-spelers die de originele game met alle DLC al hebben, of die de Legendary Edition hebben gekocht.

De remaster van Skyrim werd aangekondigd tijdens de persconferentie van Bethesda op de E3. Het origineel kwam uit in 2011, de Special Edition staat gepland voor 28 oktober.

E3 2016
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou