Nieuws
Cyberpunk 2077

PC- en PS4-versies Cyberpunk 2077 ontvangen nieuwe update

Patch komt zo snel mogelijk ook naar Xbox One

Geschreven door Michel Musters op
De pc- en PlayStation 4-versies van Cyberpunk 2077 hebben een update ontvangen die diverse bugs moet oplossen.

Een van de belangrijkste problemen die hotfix 1.04 oplost, is dat de flitseffecten die zogenaamde 'braindances' moeten simuleren, minder vaak voorkomen en ook vloeiender zijn. Eerder deze week claimden diverse journalisten dat de effecten epileptische aanvallen konden triggeren.

Verder moet de patch allerlei andere bugs oplossen, die hier te lezen zijn. De patch moet zo snel mogelijk op Xbox One verschijnen.

Ondanks dat het internet vol staat met meldingen van spelers die bugs ervaren in Cyberpunk 2077, is de game een succes voor ontwikkelaar CD Projekt Red. Op zijn website meldt het bedrijf dat de game via reserveringen al meer heeft opgebracht dan dat de ontwikkeling en marketing heeft gekost.

Cyberpunk 2077

Dit artikel delen:

Lees meer

Skyrim Special Edition komt naar Xbox Game Pass Super Meat Boy Forever komt op 23 december uit
17

Reacties op: PC- en PS4-versies Cyberpunk 2077 ontvangen nieuwe update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 12 december 2020 12:10
    Gisteren die hele eerste BD missie doorlopen. Vanaf het begin dat je die disco binnenloopt tot dat je weer vertrekt, wat een meesterwerk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 12 december 2020 12:12
    De game is te groot voor een PS4. Red Dead 2 heeft bv veel mooiere graphics maar deze game is veel minder complex qua graphics. Ze willen iets verkopen voor de oude gen wat niet mogelijk is. Maar omdat daar 90% van de verdiensten zitten moeten ze wel, op dit moment tenminste. En omdat de focus voor consoles ligt om hem draaiende te krijgen op de oude gen, is de next gen ook slecht. De game draait alleen goed op de pc en Stadia schijnt ook te verrassen. Met een next gen update zal de game geen grote sprong maken, of ze moeten er echt een hele grote upgrade van maken. Dat laatste hoop ik want dit is gewoon niks! Qua consoles valt deze game tussen wal en schip en dat zie je aan de user reviews. Had een jaar gewacht en had er een dedicated PS5 versie van gemaakt. Dan waren er nog steeds veel lagere verkoopcijfers dan een PS4 versie maar de game had de hype dan waar kunnen maken. Met het gevolg dat de game, net als bv GTA V, veel langer goede verkoopcijfers zou hebben. Nu is het een en al negativiteit wat de verkoopcijfers niet ten goede gaat komen, helemaal op lange termijn. Bugs neem ik voor lief, vind ik persoonlijk niet erg omdat je weet dat er, zoals nu, de ene na de andere update komt om dit op te lossen. De graphics, die zijn gewoon dramatisch op old en next gen. En dan heb ik het HDR verhaal nog achterwegen gelaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 12 december 2020 18:37
    @niqomipa Denk dat je de zin verkeerd leest met deze refereert hij aan RDR2 en niet aan Cyberpunk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 12 december 2020 21:31
    @niqomipa ah je bent er al achter dat je hem verkeerd las haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RR020

    • 12 december 2020 21:31
    @niqomipa uhmmm er staat in mijn tekst dat Cyberpunk veel complexer is. Wat heb jij dan gerookt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 12 december 2020 12:56
    Patch 1.04, de eerste indruk na een uurtje spelen op de PS4 Pro: Minder haperingen, ietsjes scherper beeld met minder opvallend inladende textures, npc's lijken veel minder vaak rare fratsen uit te halen(zweven, extreme pop-in zijn weg) en de straten zijn iets drukker bevolkt lijkt het. Film grain, chromatic aberration en HDR heb ik allemaal uit, wat gevoelsmatig helpt. Ik ben grotendeels te voet de binnenstad aan 't verkennen, dat gaat tot nu toe zonder crashen…Het doet nog steeds wel allemaal sterk denken aan iets uit de stal van Bethesda qua glitches en bugs, maar ik vind het tot nu toe wel speelbaar. De sfeer en diepgang van de gameplay houden me alsnog geboeid..😃


    Edit: Meer dan acht uur in CP2077 doorgebracht nu en het is gelukkig allemaal vrij stabiel te noemen. Twee crashes in totaal en weinig bugs tegengekomen. Het verliezen van je instellingen in de settings bij het opnieuw opstarten is het meest vervelend.

    De infrastructuur en hoe gebouwen op elkaar aansluiten, ook de hoogte in, is zo bizar goed gedaan. Laddertje hier, doorklimmen op die gevel-airco's, deurtje hacken, appartementje looten, via brandtrappen een binnenplaats met hackbare zendmast vinden, drie kinderen gooien daar op dat moment plotseling een steen naar een deur of raam en vluchten dan snel weg. Daarna met een sprong naar een betonnen trap weer naar beneden, die toevallig leidt naar een ranzig restaurantje met nog meer loot en een groep gewapende bendeleden die een willekeurige npc aan het molesteren zijn. Dit alles gebeurde me binnen een minuut of vijf. Volledig buiten de (side)quests en alle andere aangegeven bezienswaardigheden en bezigheden om.😯🤯 Á la Deus Ex of een Dishonored, en met de willekeurige gebeurtenissen uit GTAV.

    Los Santos is verdrongen van de eerste plaats als meest geloofwaardige metropool in een game ooit voor me, en zo zit alles in elkaar. "Is er nou een loot-icoontje naar de bodem van het kanaal geglitched daar?" "Nee, verrek! Je kan ook nog gewoon overal (onderwater)zwemmen!" Het past bij het overweldigende gevoel van vrijheid in Cyberpunk. Ik ben hooked!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 13 december 2020 09:54
    “en met de willekeurige gebeurtenissen uit GTAV.”

    Speel de missie eens opnieuw, want die ‘willekeurige’ gebeurtenissen had ik ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 december 2020 12:05
    @denver Welke missie?😎

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vaiio

    • 12 december 2020 13:22
    Ik laat CP2077 even liggen totdat er door "onafhankelijke" media outlets (beter nog, door individuele kleine YouTubers) positief wordt gerapporteerd over significante verbeteringen op PS4.

    Bugs, prima en logisch bij een game van dit kaliber. Crashes, ook niet onverwacht, maar de huidige staat vooral op base consoles is ondermaats. Ik verwacht uiteraard geen 60 fps of alle tierelantijnen die je op PC of next gen mag verwachten, maar wel een stabiele framerate en visuals waarvan je niet denkt dat je zicht achteruit aan het gaan is :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 december 2020 14:37
    Speel op me pc met een 8600k en een 2080ti zotac en via nvidea op juiste settings laten zetten 4k met Ray tracing aan en speel hem lekker op 30 fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 12 december 2020 18:05
    @hulstpower Zou voor de soepele 1080p ervaring gaan als ik jou was. Rijden en mikken is zo moeilijk bij 30fps… Of doe je alles stealth? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 13 december 2020 09:34
    @Oxymorphone Het is raar. Ik begin altijd met stealth. Dan wordt ik ontdekt en is het van fuck it ik ga knallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 13 december 2020 09:55
    @LordLuc - Dat is raar ja, dat overkomt verder niemand, denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 14 december 2020 01:57
    @LordLuc
    Stealth is een beetje clunky.
    Ah ja, de gameplay is sowieso een beetje clunky, want ja, CDPR.
    Maar het is wel mogelijk om iedereen zorgvuldig af te leiden en dan ongezien te pakken, maar vanwege de grote schaal van het spel vereist dit nogal veel trial en error, en ook omdat CDPR altijd beide opties open wilde houden is stealth niet heel gestroomlijnd.
    Veel belangrijker zijn uiteindelijk je statistieken en je eventuele skills en/of cyberware.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 13 december 2020 09:33
    @hulstpower Ik speel ook op me pc met een Ryzen 2600 en een 970. Op medium met 2560x1080 en haal ook 30 fps.

    Opnemen met OBS gaat kut trouwens. Max performance, 12000 kbps, nvidia nvenc en nog gaat het schokkerig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 14 december 2020 01:59
    @LordLuc
    Ik speel op een Ryzen 3800x en 2080 Super op Ultra 1440p DLSS quality en SSR op psycho, Raytracing uit en haal grotendeels 60 fps.
    Ik zou voor raytracing kiezen en SSR ultra of high, maar in sommige situaties voldoet 8 GB videogeheugen met raytracing niet meer, en krijg je gigantische fps drops.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 12 december 2020 18:08
    Over een half jaar, met alle DLC in een bundel met een ps5…