PayDay 2-spelers boos over ingevoerde microtransacties | Gamer.nl

PayDay 2-spelers boos over ingevoerde microtransacties | Gamer.nl

Spelers van PayDay 2 zijn boos over ingevoerde microtransacties voor de game. Een aantal jaar geleden gaf de ontwikkelaar van de game aan dat microtransacties niet werden toegevoegd.

In 2013 schreef Almir Listo, de producer van PayDay: “We hebben het duidelijk gemaakt dat Payday 2 geen microtransacties bevat (schaam je als je iets anders dacht!).” Enige tijd later ondersteunde de toenmalige lead designer van de game David Goldfarb dit met: “Nee. Nee. God, ik hoop van niet. Nooit. Nee.” Uit de update in de Black Market blijkt nu dus iets anders. 

De update laat spelers in PayDay 2 kluizen kraken voor willekeurige loot. Om deze kluizen te openen, moeten spelers een boor met echt geld aanschaffen. De loot die in de kluizen ligt bestaat uit wapenskins die veranderingen aanbrengen aan de gameplay, zoals bijvoorbeeld een boost in de statistieken van spelers. Deze loot kunnen spelers zelf gebruiken of doorverkopen in de Community Market.

Spelers van het spel laten hun ongenoegen onder andere via de officiële Reddit-pagina van PayDay 2 weten. Eén van de populaire pagina’s draagt de titel ‘Laten we de titel van deze subreddit veranderen naar Pay2Day’. Andere spelers proberen de community op te roepen de game te taggen met het label ‘microtransacties’, het spel een negatieve review te geven en niet meer te spelen totdat ontwikkelaar Overkill reageert.

PayDay 2 kwam in augustus 2013 uit en is sinds kort ook beschikbaar voor PlayStation 4 en Xbox One. De Xbox One-port bleek een aantal problemen te bevatten, onder andere een glitch waardoor mensen online geen mi ies konden spelen met anderen. Hier kwam een aantal maanden later een patch voor uit. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou