Patent duidt mogelijk op slimmere NPC's in Grand Theft Auto 6

Patent duidt mogelijk op slimmere NPC's in Grand Theft Auto 6

Een recent ontdekt patent duidt mogelijk op slimmere door de computer bestuurde personages in Grand Theft Auto 6.

Het betreffende patent, dat draait om "een systeem en methode voor virtuele navigatie in een game-omgeving", werd door Rockstar-moederbedrijf Take-Two Interactive in oktober vorig jaar al ingevoerd, maar het is pas ontdekt en onder andere op Reddit gedeeld.

Het systeem moet computergestuurde personages, oftewel NPC's, realistischer laten gedragen. Alle mensen, auto's en andere voer- en vliegtuigen in een virtuele stad worden door scripts in beweging gehouden. Omdat hier maar gelimiteerde kracht voor beschikbaar is, rijden bijvoorbeeld veel personages even snel op de weg.

Het patent meldt dat de huidige systemen "gebrekkig" zijn en dat een nieuw systeem "een realistische virtuele wereld dat niet gelimiteerd wordt door hardware of software" moet bewerkstelligen. Het patent praat over een systeem dat NPC's verschillende persoonlijkheden geeft, waardoor ze zich ook allemaal anders gedragen.

Het is daarbij niet duidelijk of de techniek achter het patent daadwerkelijk voor Grand Theft Auto 6 bedoeld is - een game die nog altijd niet officieel is aangekondigd. Hoewel het patent is ingevoerd door Rockstars moederbedrijf Take-Two, worden Rockstar North-tech director David Hynd en AI-lead Simon Parr als "investeerders" genoemd. Rockstar North is de ontwikkelaar van de GTA-reeks.

Grand Theft Auto 5
Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Cyberpunk heeft bewezen dat Next Gen 'm niet in de graphics maar in de Ai zit. Wie wilt nog in een prachtige game wereld zitten die levenloos en statisch aanvoelt?

0
test

@Frezzle RDR 2 was zo'n wereld, maar werd al heel snel erg saai en was gewoon geen doorkomen aan. Cyberpunk is dan niet zo technisch doorontwikkeld dan de 5 delen van GTA, maar zit wel vol met ongelooflijke fijne en verslavende gameplay en verhaalelementen. (zelfde geldt trouwens voor GTA5!) Maar als CDPR een 5e deel van Cyberpunk uitbrengt, is die ook velen malen beter dan de Cyberpunk die wij nu spelen.

0
test

@Aquemini Ik ben het niet met je eens, maar dat is prima :) Ik vind Rdr2 juist enorm levendig qua AI. Hoe je ruzie kunt maken met random NPC's en alle random encounters. Echt tof. Ik heb cyberpunk alleen de gespeeld tot de eerste missie na de proloog (ik wacht op de next gen patch voor mn Series X). Maar 't viel me op en stoorde me ook hoe slecht de Ai is. De hele wereld voelde in mijn beleving heel statisch en saai. Er gebeurde niks tussen de missies door.

0
test

Gaan we eindelijk in de GTA VI singleplayer(GTA online heeft soortgelijke concepten) andere NPC's zien, die bijvoorbeeld banken overvallen en die jij weer dan kan onderscheppen. Of drugs dat word geïmporteerd door criminelen in de haven dat door de speler kan worden geript.

0
test

@TommyVercetti Dat zijn gewoon scripted events en dat kon in theorie al op de PS2. De vraag is alleen of je als studio het budget ervoor hebt en of je een manier kan vinden om het te implementeren zonder dat het snel repetitief of saai wordt voor de speler.

0

Aanbevolen voor jou