Dat schrijft CD Projekt Red op de officiële The Witcher-website. De current gen-patch voor The Witcher 3 is al sinds december uit, maar diverse spelers klaagden over wisselende prestaties en bugs. De nieuwe patch moet een aantal van die problemen oplossen.
Zo heeft de pc-versie nu een nieuwe performance-modus ontvangen waarmee verlichting met ray tracing-effecten getoond worden. Ook moet een techniek genaamd 'screen space reflections' nu naar behoren werken. Op consoles is onder andere een bug die sommigen tijdens het saven van de game ervoeren opgelost. Ook de ray tracing is hier verbeterd. Verder zijn er diverse bugs die in missies in alle platformversies voorkwamen weggewerkt.
De current gen-versie van The Witcher 3 bevat tientallen verbeteringen op het gebied van graphics en prestaties. Denk aan ray tracing, snellere laadtijden op consoles en allerlei mods die onderdeel uitmaken van de ervaring. Ook bevat het extra content geïnspireerd door de The Witcher-serie op Netflix. Sinds eind vorige week kan The Witcher 3 ook fysiek voor PlayStation 5 en Xbox Series X gekocht worden.
Reacties op: Patch voor The Witcher 3 verbetert prestaties op current gen-consoles en pc
The_Stifmeister
CertifiedLoverBoy
The_Stifmeister
RDR2 is natuurlijk geweldig maar voor mij staat The Witcher 3 echt bovenaan.
armilo-theus
Fr3nzy
Is de gameplay ook nog aangepakt?
Een jaartje terug geprobeerd het spel nog een keer opnieuw te spelen maar het viel me toen op dat de gameplay wat stijf en verouderd aanvoelde.
The_Stifmeister
Nee, is niet aangepakt. Ik heb de game kapot gespeeld en ben gewend aan de soms houterige gameplay en neem het voor lief.
woutzorz
Had wel de bug met saven dat ik er uit gegooid werd, dus de patch is meer dan welkom!
kr1z
Dat was op de ps4 namelijk heel sloom altijd.
kr1z