Nieuws
The Witcher 3: Wild Hunt

Patch notes voor current-gen update The Witcher 3 vrijgegeven

Update komt morgen beschikbaar op PS5, Xbox Series en pc

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red heeft de volledige patch notes van de aankomende current-gen update voor The Witcher 3: Wild Hunt vrijgegeven.

De curren-gen update voor The Witcher 3 komt zoals eerder aangekondigd morgen uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de game al hadden op PS4, Xbox One en pc kunnen de update gratis downloaden. Voor nieuwe spelers komt er een nieuw editie van de game te koop.

De update voert diverse grafische verbeteringen door. Zo kan de game op PS5 en Series X met raytracing en een framerate van 30 fps gespeeld worden, of in 60 fps maar dan zonder raytracing. Ook wordt FSR 2.1 en DLSS 3 ondersteund op pc.

Verder moet de game een nieuwe zijmissie gebaseerd op de Netflix-serie bevatten, alsmede optionele nieuwe looks voor Geralt en Dandelion gebaseerd op de serie. De game krijgt een fotomodus inclusief filters. Op PS5 worden de adaptieve triggers en haptische feedback van de DualSense-controller ondersteund. Tot slot krijgt de game cross-progressie, zodat savegames meegenomen kunnen worden naar elk platform.

De complete patch notes zijn op de officiële website te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkelaar bevestigt per ongeluk mogelijke releaseperiode Spider-Man 2 Nieuwe MSI Titan-laptop introduceert miniled-paneel
10

Reacties op: Patch notes voor current-gen update The Witcher 3 vrijgegeven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Rutgie

    • 13 december 2022 15:22
    Ik heb hier echt zin in! Weet nog niet of ik helemaal opnieuw ga beginnen of verder ga met mijn huidige save. Ik heb de beide uitbreidingen ook niet volledig doorgespeeld, maar het is alweer zo lang geleden dat ik de game aangeraakt heb, dat ik niet meer weet waar ik ben gebleven.

    @redactie
    Gaan jullie in een uitgebreider artikel stilstaan bij de toegevoegde waarde van deze update of een kleine beoordeling ervan schrijven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 13 december 2022 15:25
    Nog druk bezig met Pokemon, maar daarna ga ik deze zeker een kans geven. Ik ben halverwege de originele versie afgehaakt de vorige keer. Eens kijken of ik nu tot het einde kom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 13 december 2022 15:35
    Zodra ik klaar ben met Soul Hackers 2 ga ik deze weer opstarten. Het is 1 van mijn favoriete games aller tijden en speel het graag nog een keer met alle verbeteringen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 15:53
    Tijd voor de derde playthrough. My body is ready. Naar mijn bescheiden mening de beste RPG ooit gemaakt met de allerbeste open world. World building van ongekend niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sven

    • 13 december 2022 16:17
    @The_Stifmeister Sluit ik me helemaal bij aan. Heb de game helemaal uitgespeeld, elk vraagtekentje van de maps gezien. Alleen de hoofdverhaallijn staat me niet echt meer bij omdat ik zo vaak werd afgeleid door side missies, ed. Dus denk dat ik hem opnieuw ga spelen en dan alleen de hoofdmissies doe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 13 december 2022 16:05
    Nooit verder gekomen dan een uur spelen. Kwam er gewoon echt niet in. Wel vreemd want ben gek op RPGs, toch maar voor de 4e keer proberen om te kijken of ik nu wel langer dan een uur wil spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 13 december 2022 16:38
    @Zut ik had met the Witcher 2 en 3 beide ook even tijd nodig om in te komen, zeker door alle namen en facties die genoemd worden. Maar na een uurtje of 3-5 klikte het en liet het me niet meer los. Vond the Witcher 2 misschien nog wel leuker toen ik die voor de eerste keer speelde naast elkaar is 3 zeker beter maar qua gevoel toen ik het voor de eerste keer speelde bedoel ik. Niettemin geef het even komt op zijn minst door het eerste gebied heen wat gok ik zo een 3 uurtjes spelen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 13 december 2022 18:31
    @Zut ik heb de game ook meermaals geprobeerd, meestal tot ongeveer een uur. Na een keer of 5 toch een beetje doorgezet en klikte het ineens. De game komt wat traag op gang maar als je er eenmaal in zit.. man wat een game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 december 2022 05:35
    @Zut
    Zoals de anderen ook al zeggen het komt langzaam op gang.
    De eerste stappen zijn eigenlijk een soort va tutorial, langzaam wordt je de eerste uren beetje wegwijs gemaakt.
    Dat is ook duidelijk omdat je nog geen goede map beschikbaar hebt. En ik vind de map zelf niet echt uitlokken voor onderzoek. De wereld zelf daarentegen wel. Maar bij bijvoorbeeld BotW keek ik soms ook echt op de map naar iets gek van vorm en daar ging ik heen. Dat gevoel heb ik hier veel minder.
    Dus als ik de map opende dan deed ik toch vaak niks geks dat eerste paar uur.
    Eenmaal de map functie volledig unlocked werd het interessant vond ik. Dan zie je ook wat je kunt doen. En ook al ben ik eigenlijk meer een speler van zonder icoontjes, nu net bij Witcher vond ik dat een meerwaarde. Mogelijk omdat de wereld eigenlijk zo vol zit dat je ook echt kunt zien wat je kunt.
    Of omdat de map zelf vind ik inspiratieloos is. Zonder icoontjes vind ik de map niet meehelpen om te ontdekken. Wel als je gewoon door de wereld aan het galopperen bent, en je ziet wat dan wel.
    Maar de map is beetje saai getekend.
    Vind ik.

    Maar goed dus na de eerste paar quests wordt het wel beter. Zeker als je in het eerste dorpje en omgeving wat side quests gaat doen.
    Ik vind bijvoorbeeld de quest dat je iemand moet helpen die bang is geworden om water te halen erg goed en zo nog een paar quests en ik wist dat het goed zat.
    Ook ben je tegen die tijd wat gewend aan het clunky beweging systeem. HAhah

    Mogelijk is dat in deze current gen remaster/update ook aangepakt.

    Ik zou zeggen probeer echt ff door dat eerste dorpje heen te komen. Dat is ff een beetje zure appel. En probeer je te verwonderen van de omgevingen. Dat kan ook helpen.
    Ik vond zo al de zonnestralen door de bomen schitterend om te zien. Ben benieuwd hoe dat met ray tracing zal zijn.

    Veel plezier als je het nog een keer gaat proberen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 13 december 2022 16:40
    Ik vind de lijst met dingen die ze hierin gestopt hebben best indrukwekkend. Ook de mods die men als officieel nu met deze release gaat uitgeven zullen wel wat verschil gaan maken denk ik
    Ik twijfel nu wel of ik de game opnieuw ga starten. Nooit uitgespeeld dus ik denk het wel. Of dadelijk nog even om de eerste stappen te kunnen vergelijken met morgen.
    2x overnieuw beginnen. Enkel voor vergelijking