Pandemic Studios wordt onderdeel van EA Los Angeles | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Hiermee lijken de geruchten die gisteren de ronde deden over het sluiten van de studio grotendeels waar te zijn. De naam Pandemic blijft weliswaar bestaan, maar de studio als dusdanig houdt op met bestaan. "Electronic Arts is zeer toegewijd tot het Pandemic-merk en het kernteam van Pandemic zal de bestaande franchise doorontwikkelen alsmede nieuwe projecten bij EA Los Angeles", licht Jeff Brown van EA de besli ing toe.De release van Pandemic's The Saboteur, dat gepland staat voor 4 december, komt niet in gevaar.

Tegenvallers

Pandemic Studios werd in oktober 2007 samen met BioWare overgenomen door Electronic Arts. De twee games die het onder EA ontwikkelde, Mercenaries 2: World in Flames en The Lord of the Rings: Conquest, vielen zowel kritisch als commercieel tegen.

Mogelijk hebben deze tegenvallende resultaten mede geleid tot de besli ing om tot sluiting over te gaan. Begin dit jaar sloot EA al de Australische studio van Pandemic.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou