Nieuws
Overwatch 2

Overwatch is voorgoed offline, vervolg vanaf vanavond speelbaar

Vervolg wordt free-to-play voor iedereen

Geschreven door Michel Musters op
Overwatch is gisteravond voorgoed offline gegaan. In de loop van vanavond moet het vervolg online komen te staan.

Het was al bekend dat Overwatch 2 het eerste deel zou gaan vervangen en dat Overwatch gisteren voorgoed offline ging. Spelers verzamelden gisteravond op de servers en zagen hoe er uiteindelijk een 'disconnected' op beeld verscheen (zie de video hieronder). Op social media nodigde Blizzard fans uit om hun favoriete momenten te delen.

Vanavond om 21:00 uur Nederlandse tijd moet Overwatch 2 vervolgens live gaan. De game verschijnt op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Nintendo Switch en is free-to-play. Vanavond begint ook het eerste seizoen, met daarin onder andere 5v5-wedstrijden, nieuwe personages Sojourn en Junker Queen, de nieuwe Push-modus en zes nieuwe maps. Het tweede seizoen gaat op 6 december van start.

Lees hier over onze eerste ervaringen met Overwatch 2.

Dit artikel delen:

Lees meer

EA lijkt te hinten naar Need for Speed-onthulling deze week Lijst met deels onaangekondigde PlayStation-games uitgelekt
10

Reacties op: Overwatch is voorgoed offline, vervolg vanaf vanavond speelbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    warcryptic

    • 4 oktober 2022 10:49
    Wat is ieders oordeel over Overwatch 2 ?

    Ik ben benieuwd wat mensen vooraf denken, en dan na de release dit nog eens pijlen.
    Zelf ben ik skeptisch, maar toch enthousiast om te zien of het opnieuw mijn interesse wekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 4 oktober 2022 11:43
    @warcryptic Alles voor de moneyssss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 6 oktober 2022 16:31
    @warcryptic mensen zeggen dat er te weinig in zit maar ik begin steeds meer te beseffen dat dit voor mij mee valt. Cross progression was er nooit, nu heb ik gem al op drie plekken geinstalleerd en kan ik overal voorgang boeken. Een battlepass is ook leuk, dan heb je als casual speler tenminste een doel, een ping system is ook ideaal voor mij aangezien ik zelden met headset speel. En dan ook nog is een aantal nieuwe maps en characters. Niet verkeerd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 4 oktober 2022 11:52
    gelukkig deel 1 vorig jaar nog kunnen inleveren bij een winkel, wel benieuwd naar deel 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 4 oktober 2022 13:09
    Heeft Overwatch 1 ook een offline modus? Ik zie namelijk dat best veel winkels het spel nog verkopen maar als het online only is, kun je dus niks meer met het spel.
    Ik ben overigens wel benieuwd naar deel 2 dus ik ga hem wel even proberen aangezien het tussen haakjes gratis is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 oktober 2022 13:28
    @Fr3nzy nope, deel 1 heeft geen offline modus. Dus na afgelopen nacht is die disk een fraaie onderzetter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 4 oktober 2022 13:41
    Ik hoop echt dat het een groot succes wordt. Heb er zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaaiz

    • 4 oktober 2022 15:21
    Hetgeen waar ik zelf het meest "tegenop" zie is van 6v6 naar 5v5 gaan. Ik speel af en toe een potje Overwatch en ben niet bepaald een "Pro" te noemen. Bij 5v5 zullen individuele prestaties belangrijker worden, en kun je minder snel "mee liften" met de groep.
    Vanavond maar eens kijken hoe ik het in de praktijk ervaar, maar de beta was eerlijk gezegd niet interessant genoeg waarna we maar deel 1 gingen spelen. Wat eigenlijk ook al iets zegt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 4 oktober 2022 21:33
    Ik vind het toch wel een beetje vreemd van Blizzard. In eerste instantie zou Overwatch nooit een vervolg krijgen. Daarna zou 1 nog speelbaar blijven zodra 2 uit kwam. En nu is 1 gewoon dood verklaard.

    Ze hebben tot voor kort de game nog gewoon verkocht.

    Als ze hun plannen van deel 2 zouden hebben geimplementeerd in deel 1 hadden ze daar kritiek op gekregen. Een paywall in een 60 euro spel. Maar nu kunnen ze opnieuw beginnen f2p.

    Het probleem is even erg, je kan immers deel 1 niet meer spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 5 oktober 2022 03:14
    Wederom een vreemde actie van actiblizzard. OW2 is gewoon OW1 in een cash grab jasje om er nog wat geld uit te persen.