GameSpy heeft een interview online gezet met Ed Fries, de vice-president van de afdeling games publisher bij Microsoft. In het interview wordt onder andere ingegaan op het feit dat Microsoft tegelijk met Sony de prijs van haar console van $199 naar $179 liet zakken. Ed Fries gaf hiervoor als reden dat dit de enige manier is om de doelstelling, marktleider in Europa en Amerika, te behalen. Microsoft ziet Sony als haar grootste concurrent en let enkel op Sony in haar marketingstrategiën, aldus Fries.

Ook gaat het interview in op het feit dat Sega op zoek is naar een fusiepartner. Ed Fries sluit min of meer uit dat Microsoft Sega over zal nemen. Microsoft is immers gefocust op het aankopen van kleinere, talentvolle ontwikkelaars zoals Bungie en Rage, en niet op andere uitgevers. Tevens vindt hij het geen goede keus om een multiplatform georiënteerd bedrijf ineens op één enkel platform te laten opereren:Fries: At one point. There's always rumors that we are involved in many acquisitions; but historically, we haven't done anything like that. A lot of these companies that we are rumored to be suiting are cross platform. It would destroy a lot of the value of those companies to take them to a single platform. That is something to consider.Verder gaat het interview nog in op het fenomeen kiddy en het feit dat er bij de consument weinig interesse is voor in Japan ontwikkelde games. Het culturele verschil tussen het westen en Japan lijkt steeds groter te worden, waardoor de interesse van gamers in de Japanse software kleiner wordt. Men kan zich immers niet meer vereenzelvigen met de aparte karakters en werelden die door Japanse ontwikkelaars voorgeschoteld worden, aldus Fries. Lees het hele interview hier.