Over het verleden, heden en toekomst van de A.I. | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Terwijl de games er steeds mooier uit gaan zien en het geluid zich ook beter aan de situaties aan gaat pa en, is er nog een 'game'-factor die meegroeit. We hebben het hier over de A.I., het brein van de computer. De A.I., wat staat voor Artificial Intelligence, is de laatste jaren behoorlijk vooruit gegaan, tegenstanders worden steeds slimmer en reageren beter op verschillende situaties.

3D Action Planet hield een soort algemen discu ie over de A.I. en besprak het verleden, heden en de toekomst van het ingewikkelde stukje code. Tech21: Ok, we've established that AI evolves and branches with each new game as time progre es. How far can it go? Pennance368: I think the first game with truly lifelike AI... was Pong. Pong was on the forefront of gaming right? Here's a program that would react the same way a human would. It's a simple concept sure, table tennis, but the fact of the matter is, it did its job. Het 3 pagina's lange artikel bevat behoorlijk wat verschillende optieken richting de A.I. en is daarom zeker de moeite waard om eens door te lezen. Je kunt dit doen op deze pagina.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou