Zoals eigenlijk alle genres in de gameswereld evolueert ook het first person shooter genre. Begon de mens als een bosje atomen (of krijg ik nu alle christenen over me heen?), zo is ook het fps genre verder gegroeid, alleen in een stuk rapper tempo. Titels van 10 jaar geleden zijn haast niet meer met die van nu te vergelijken.

Computer and Videogames heeft deze ontwikkeling ook door en gaat met een aantal developers rond de tafel zitten om hierover te praten. De eerste ontwikkelaar is Innerloop Studios, bekend van Project IGI. Er wordt vooral gekeken naar wat het genre ons in de toekomst nog te bieden zal hebben.What do you think is so appealing about Counter-Strike?

Kohmann: First of all, ease of use. It's very easy to understand. The difference between a really good player and a good player is not as great as in, say, Quake III Arena. It was also very appealing when it came out because it was a new experience for FPS gamers.Ole Marius Kohmann, de woordvoerder van Innerloop, hoopt in de toekomst minder statische werelden en minder lineaire gameplay te zien. Ook hoopt hij net als iedereen natuurlijk dat de AI beter wordt en het niveau van de graphics zal stijgen.

Het interessante verhaal is na te lezen op de volgende website.