Verschillende bronnen mogen dan beweren dat de gamesindustrie groter is dan die van films, maar ondertussen gaan er dagelijks ontwikkelaars failliet en komen er maandelijks duizenden titels uit waarvan geen enkele ziel ooit van zal horen.

Over deze misverstanden en meer schreef Avault een artikel waarin schrijver Brad Wardell verder ingaat op de mythes binnen de gamesindustrie. Want hoe gaat het er nu eigenlijk aan toe binnen grote gamepublishers als Infogrames en Electronic Arts? En hoe winstgevend is nu een echte blockbuster als Black & White?

Het artikel geeft meer cijfertjes en info.This article will deal with how we get into these kinds of messes in the first place and try to provide somewhat accurate information in the confusing flood of statistics we are constantly exposed to. We are always being told that the game industry is this gigantic industry. It's hard to even figure out how much the industry makes because the figures are so far out there. One week it's a $20 billion industry, the next it's $12 billion and other times it's $8 billion. Usually we just get vague unsubstantiated claims that the game industry is bigger than the movie industry. Een erg verhelderende maar ook deprimerende kijk op de gamesindustrie. Want als het echt allemaal zo slecht is, wat moet gaming dan gaan redden?