Iets wat me persoonlijk vaak opvalt aan games die gericht zijn op de multiplayer, is dat het single-player portie vaak een regelrechte kopie is waarbij de menselijke tegenstand is vervangen door AI. Een goed voorbeeld hiervan is Global Operations dat in single-player voor mij (mede dankzij het ontbrekende verhaal) weinig motivatie gaf om verder te spelen.

Uit het interview dat ActionVault had met Gearbox valt af te leiden dat Counter-Strike: Condition Zero daarentegen niet zomaar een botte verbouwing moet worden van de populaire multiplayer-variant. Voor de verhaallijn die is opgedeeld in 6 hoofdstukken met elk 3 tot 4 missies, heeft Gearbox namelijk uitgebreid gebruik gemaakt van scripted scenes om het verhaal te vertellen.Action Vault: To what extent will Condition Zero include scripted events to help advance the storyline? Will there be many, and what degree of importance will they have overall?

Randy Pitchford: The narrative portion of the game has more density of moments and scripted sequences than any of our previous games. These are a significant part of the plot and they contribute significantly to the total entertainment value of the experience.

Daarnaast kan je in het interview lezen dat er maar liefst 160 verschillende playermodels in het spel aanwezig zijn.

Het volledige interview is op ActionVault te lezen.