Nieuws
Outer Wilds

Outer Wilds en meer games in januari naar Xbox Game Pass

Ook Mass Effect: Legendary Edition en Spelunky 2 komen er aan

Geschreven door Michel Musters op
In de eerste helft van januari komen er diverse games naar Xbox Game Pass, waaronder de indiehit Outer Wilds.

Outer Wilds is vanaf 6 januari verkrijgbaar op Game Pass voor console, pc en cloud. Het geprezen openwereld ontdekkingsspel speelt zich af in een zonnestelsel, waar de tijd vastzit in een eindeloze lus. De speler heeft steeds 20 minuten om de verschillende planeten te ontdekken en zo meer te weten te komen over de geheimen van het universum, voordat het zonnestelsel vergaat en de game weer vanaf het begin start.

Vandaag komen daarnaast de games Gorogoa (console, pc, cloud), Olija (console, pc, cloud) en The Pedestrian (console, pc, cloud) naar Game Pass. Op 6 januari verschijnen voorst de spellen Mass Effect: Legendary Edition (console, pc) en Embr (console, pc, cloud). Op 13 januari tot slot komen Spelunky 2 (console, pc) en The Anacrusis (console, pc) uit. Meer informatie over de games valt op Xbox Wire te lezen.

De volgende games verdwijnen op 15 januari van Game Pass:

  • Desperados 3 (console, pc, cloud)
  • Ghost of a Tale (pc)
  • Kingdom Hearts 3 (console)
  • Mount & Blade: Warband (console, pc, cloud)
  • Pandemic (console, pc)
  • Yiik: A Postmodern RPG (pc)
Xbox Game Pass

Dit artikel delen:

Lees meer

Oled-editie van Nintendo Switch komt later deze maand naar China Call of Duty: Warzone-spelers geïrriteerd over onzichtbare skin
16

Reacties op: Outer Wilds en meer games in januari naar Xbox Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 4 januari 2022 15:26
    zo maar even lekker met mass effect aan de gang

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 januari 2022 15:58
    @hulstpower zwaar relaxed wilde deze kopen, maar dacht heb nog een backlog nu komt ie naar de gamepass what a time to be a gamer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 januari 2022 16:52
    @Roy36NL ik ging er al vanuit dat ie kwam, maar was in 2020 begonnen met de oude 360 game en toen kondigde ze deze aan en was ik gestopt met de oude en dacht die komt vanzelf wel naar gamepass toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 4 januari 2022 18:00
    @hulstpower ik heb meerdere malen op het punt gestaan om hem te kopen toen er een 40 euro aanbieding was. Het is toch gelukt te wachten en kan ik nu lekker via gamepass spelen. 2 jaar geleden een paar uur deel 1 gespeeld (360) en deel 2 op de ps3 uitgespeeld, neemt niet weg dat ik heel veel zin om de remasterd versies te spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 januari 2022 18:08
    @adutchman had ze op me oude account gespeeld back in the day op 360, dus wou het weer eens opnieuw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 4 januari 2022 21:35
    @hulstpower is vrij logisch dat die naar gamepass kwam he? :-)

    Die is van EA, al die hun games gaan na een tijd naar EA Access, en EA Access zit nu mee in Gamepass dus …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 januari 2022 08:49
    @Mr.Happy hoeft niet zo zeker te zijn, ea access had ook maar voor een jaar kunnen zijn of voor bepaalde tijd of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 4 januari 2022 15:37
    The outer wilds, mass effect en spelunky, echt een top maand voor mij!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 januari 2022 15:53
    @adutchman en is pas de 1e helft van de games die komt naar gamepass deze maand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 4 januari 2022 18:02
    @hulstpower Oh ja dat is waar, ik was nu al tevreden :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 4 januari 2022 16:03
    Balen dat ik t gewoon te druk heb voor al die games….. moet ook nog uncharted remasyer eind deze maand, en niet te spreken over al t game geweld in februari.
    Spelunky 2 ga ik wel checken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 4 januari 2022 22:17
    Spelunky, is dat zoiets als Fred op de ZX Spectrum vroeger ? Dat was een leuk spel… anyways heb eind december een series S met een gamepass ultimate gekocht, ben erg tevreden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 4 januari 2022 22:23
    Mass Effect Legendary edition en Outer Wilds.
    We mogen niet klagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 5 januari 2022 08:55
    Ben ik nou gek of heeft Outer Wilds er eerder ook al op gestaan? Ik zou zweren van wel….

    Edit: Gelukkig, ik ben niet gek. Vorig jaar juli is 'ie er inderdaad vanaf gehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 5 januari 2022 09:42
    @The_Stifmeister Ik zat ook al te twijfelen.. maar toen dacht ik dat ik misschien in de war was met outer worlds.. en toen met the wild at heart.. en toen zelfs met into the woods.. en toen wist ik het niet meer.. maar je hebt gelijk; we zijn (nog) niet gek!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 7 januari 2022 14:16
    @The_Stifmeister Klopt ik heb hem toen gespeeld, was geen game voor mij. Maar ik ben wel blij met Spelunky 2 :-)