Snelheid is alles waar het om gaat tegenwoordig. Alles moet in een kortere tijd uitgevoerd kunnen worden, om zo het leven van de altijd drukke 21ste eeuwer iets te verzachten. Ook in games is dit het geval, met name de race games natuurlijk. Ballistics is hier een goed voorbeeld van.

Precies het tegenovergestelde doet Candella Software. De ontwikkelaar is bezig met de development van een game waarin we paats mogen nemen in een paardenwagen tijdens één van de in de oudheid gehouden Olympische Spelen. En dat gaat toch een stukje langzamer.XGR: What engine is being used to develop Chariots: The First Olympics? Ajith Ram: For the graphics renderer, we are using two technologies. The basic renderer is Intrinsic Alchemy from Intrinsic Graphics, Inc. On top of this, we have added our own in-house engine, Sahara. The Sahara engine modules provide some of the latest graphics features like vertex, pixel shaders and particle effects. For physics, we are using the Havok engine. Havok allows us to model highly realistic chariot handling and damage with very little effort. Het hele interview wat XGR kon houden lees je op de volgende pagina.