Nieuws

Oud Xbox-hoofd: PlayStation 5 wordt niet duurder dan 499 dollar

Prijs belangrijker dan exclusieve games

Geschreven door Zoë Bonefaas op
AlbertPenello, het oude hoofd van marketing bij Xbox, zegt dat de PlayStation 5 nooit meer gaat kosten dan 499 dollar. Dat maakt hij bekend op Twitter.

De voormalige-marketingbaas heeft al aardig wat consoles zien uitkomen, dus zijn mening en voorspelling zijn zeker belangrijk om in gedachten te houden. Als reactie op een gerucht dat de PlayStation 5 rond de 600 dollar gaat kosten, postte Albert Penello een tweet waarin hij zegt dat de console echt niet boven de 499 dollar gaat zitten.

Naast de voorspelling dat de Sony-console niet meer dan 499 dollar zou zijn geeft Penello ook aan dat de prijs misschien wel de bepalende factor gaat zijn voor welke console succesvoller gaat zijn. “Deze generatie is de prijs misschien wel de belangrijkste factor voor succes. Misschien zelfs belangrijker dan exclusieve games,” vertelt Penello via een tweet. “Nog nooit waren er zo veel verschillende soorten specificaties, functies en prijspunten dan dat we deze generatie zien.”

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober Gerucht: Modus voor 200 spelers in Call of Duty: Warzone komt binnenkort uit
22

Reacties op: Oud Xbox-hoofd: PlayStation 5 wordt niet duurder dan 499 dollar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 15 juni 2020 16:49
    Al kost ‘ie €750,-, hij gaat er gewoon komen. Zelfde geldt overigens voor de Xbox 🤘🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 15 juni 2020 18:42
    @The_Stifmeister ja hier ook beide, maar niet voor dat geld!

    Trouwens ben ook blij dat ze de menu's aan aanpassen bij de ps5, want kan geen reet vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 15 juni 2020 23:00
    @Floks Best bijzonder hoe kut dat menu is inderdaad. Ik vond het menu van de Xbox 360 voor de 820310 patches eigenlijk best wel chill altijd. Kon makkelijk vinden wat ik zocht (kan me alleen niet meer voor de geest halen hoe het er precies uit zag). Daarna helaas steeds meer reclame door de online functionaliteiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juni 2020 06:51
    @The_Stifmeister Ik wacht wel tot er een ps5 pro komt, vond de games van sony mooi maar je kon zien bij ratched and clank dat de ps5 geen ray tracing aan kan.
    Ze hadden een soort van van ray tracing maar het was het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 16 juni 2020 08:34
    @hulstpower
    Je hebt, zoals gebruikelijk, weer eens geen idee waar je het over hebt. Er was volop real-time hardware-accelerated ray tracing in 4K bij Ratchet & Clank. Je hoeft mij uiteraard niet op m’n woord te geloven, Digital Foundry heeft de beelden geanalyseerd.

    Dit is overigens al de tigste keer dat jij je als een soort raytracing expert voordoet en ons even vertelt in welke video wel of geen raytracing aanwezig is. En ook de tigste keer dat je ongelijk hebt. Stop er alsjeblieft mee, je hebt geen idee waar je het over hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juni 2020 11:21
    @niqomipa Het is geen vol aan ray tracing en dat zeggen ze ook het was een combi van 2 technieken en ze zeggen dat ps5 waarschijnlijk ook niet vol ray tracing aan kan.
    Maar ik bepaal zelf wel waar ik op reageer en hoe en wat en mag me mening geven als ik dat wil.
    Is mijn mening een feit nee en als je het je niet aan staat lees je het lekker niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kloakaTV

    • 15 juni 2020 17:09
    Nou voor 750 gaat de nieuwe generatie er bij mij niet komen. Ik hou het nog wel even vol met de Xbox one 😄 jaartje langer en de prijs is al stuk beter. Maar ik gok dat MS wel met een mooie game pass deal komt. En Sony vast ook zoiets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 15 juni 2020 17:10
    “Nog nooit waren er zo veel verschillende soorten specificaties, functies en prijspunten dan dat we deze generatie zien.”

    Volgens mij gaan de consoles steeds meer op pc's lijken en is alleen Nintendo die er nog erg van afwijkt. Denk dat er bijna geen verschillen zullen zijn tussen de xbox en ps, net als elke release van die 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 15 juni 2020 17:13
    @HunterSeeker misschien heeft ie wel gelijk. GamePass in aanmerking nemende en de cloudgaming . Stadia hoort er natuurlijk ook bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 15 juni 2020 17:57
    @HunterSeeker Denk dat hij meer de Pro en X modellen bedoeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 15 juni 2020 17:21
    500 dollar lijkt mij een prima instapprijs. Ga er van uit dat 'ie in NL ook wel 500 euro gaat kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 juni 2020 17:23
    Ik denk zelf ook €499, maar we gaan het zien. Ik kocht de eerste versie PS3 voor €599 en dat was duidelijk teveel aangezien het ding toen slecht verkocht. En na twee jaar stuk was, maar dat is een ander verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 15 juni 2020 18:11
    @clandestine666
    in mijn herinnering kostte de X360 en PS3 meer dan 900 euro op de dag van release.
    Maar het kan dat ik het mis heb, want ik had nooit veel interesse in game consoles überhaupt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 16 juni 2020 09:50
    @oropher ps3 op release volgens mij 600. Xbox 360 herinner ik me niet meer. Weet nog dat er verschillende versies waren maar volgens mij waren die goedkoper dan de PS3 op release

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 juni 2020 20:17
    @clandestine666 De PS3 verkocht helemaal niet slecht, het is juist verbazingwekkend dat hij zo goed verkocht voor die prijs. Het was toendertijd ook de goedkoopste bluray speler die je kon krijgen, dus voor een hoop filmliefhebbers was het kunnen spelen van spelletjes dan eerder een leuke toevoeging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrakz0rr

    • 15 juni 2020 18:01
    ik gok op€ 549,-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 juni 2020 18:42
    @Mrakz0rr Ik gok 548,- :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 15 juni 2020 18:11
    Ik denk ook 499 en dat de series X er misschien nog wel onder gaat duiken. Hoe dan ook, ik hoor dat consoles niet meer verschillen van pc, maar voor 500 euries heb je bij lange na geen pc die hetzelfde op de mat kan leggen qua prestaties.

    Het wordt juist tijd dat de prijzen van high end game pc's en dan met name de grafische kaarten, drastisch omlaag gaan. Want laten we eerlijk wezen, die prijzen waar nvidia mee komt slaat natuurlijk helemaal nergens meer op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 15 juni 2020 20:43
    @wazp dan moet amd eens een keer met wat snels komen, nvidia heeft op dit moment geen concurentie, dus ze kunnen doen wat ze willen met de prijzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 15 juni 2020 20:50
    @D4rKy28 daar heb je ook helemaal gelijk in. Amd lijkt wel op de goeie weg al ben ik bang dat rdna 2 door de 3000 serie wederom helemaal gesloopt gaat worden.. spijtig maar het is helaas zo.