"Treyarch is voor 100% een Call of Duty studio - en dat is een lange tijd zo, voordat de Infinity Ward situatie ontstond", aldus Lamia. "We hebben al onze energie gestoken in het maken van de beste Call of Duty game, en dat betekent dat we niet aan andere projecten werken." Hij geeft aan dat Treyarch een studio is met meerdere ontwikkelteams, waarvan alle teams moesten werken aan Call of Duty om een goed resultaat te behalen. Voordat Treyarch zich bezig ging houden met de ontwikkeling van Call of Duty games, had de studio Spider-Man games, een aantal sport-games en de videogame versie van James Bond-film Quantum of Solace in ontwikkeling.

Ook meldt de ontwikkelaar 'zeer geïnteresseerd' te zijn in het implementeren van PlayStation Move en Microsoft Natal ondersteuning in nieuwe games van de studio. Hoewel Treyarch aangeeft dat de ondersteuning nog niet Call Of Duty: Black Ops aanwezig zal zijn, kijkt de studio wel naar mogelijkheden voor het gebruik van de techniek de toekomst. "We willen niet zomaar de Natal of Move technologie in de game stoppen omdat het kan, maar we willen ook dat de gameplay anders wordt." Voorbeelden van hoe de gameplay anders kan worden zijn volgens de studio bijvoorbeeld het gooien van een granaat met behulp van de bewegingsgestuurde controllers.