Nieuws
Alicia Vikander

Oscarwinnares Alicia Vikander speelt Lara Croft in Tomb Raider-film

Actrice won Academy Award voor rol in The Danish Girl

Geschreven door Lucas May op

Alicia Vikander gaat de rol van Lara Croft vertolken in de volgende Tomb Raider-film. De actrice won eerder dit jaar een Academy Award voor beste vrouwelijke bijrol door haar optreden in The Danish Girl.

Het verhaal in de nieuwe Tomb Raider-film draait om een jongere Lara Croft tijdens één van haar eerste zoektochten naar verloren tombes. De film wordt geregisseerd door Roar Uthaug, bekend van The Wave. MGM en Warner Bros. gaan de film gezamenlijk produceren. De filmstudio’s hebben de rechten voor de Tomb Raider-film gekocht van GK Films, die in 2011 de rechten aanschafte van Square Enix.

Naast The Danish Girl is Vikander ook bekend van de sci-fi film Ex Machina. Binnenkort is zij tevens te zien in de nieuwe Jason Bourne-film samen met Matt Damon en in The Light Between Oceans met Michael Fassbender. Andere actrices die volgens geruchten mogelijk de rol van Lara Croft op zich zouden nemen waren onder andere Star Wars-actrice Daisy Ridley en Emilia Clarke uit Game of Thrones.

Een releasedatum voor de nieuwe Tomb Raider-film is nog niet bekendgemaakt.

Bron: Deadline

Dit artikel delen:

Lees meer

Pc-bèta voor Forza Motorsport 6: Apex start op 5 mei Superhot vanaf begin mei beschikbaar op Xbox One
20

Reacties op: Oscarwinnares Alicia Vikander speelt Lara Croft in Tomb Raider-film

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 29 april 2016 11:16
    Lekker ding, nadeel alleen voor Lara Croft termen is …. geen tieten :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 13:21
    Beetje ordinair, zo over de vrouwelijke boezem praten.

    Jammer dat game verfilmingen altijd cringe waardig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 29 april 2016 17:35
    @Grohe Niet altijd. De Professor Layton film was steen goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 17:44
    @bigds9fan,

    ken ik niet maar zo te zien animatie, daar zie ik nog kansen in ja. Wanneer games transformeren in echte mensen gaat voor mij sowieso veel van de kracht van de game verloren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 april 2016 13:29
    Ach ja de 1 fantaseert over poep de ander over voorgevels.

    Tis maar net waar je liever over fantaseert :).

    Maar goed een Lara zonder boobies is geen Lara Croft, toch het gezicht is het weer wel, maar de speciale effecten zullen ongetwijfeld ook op Alicia Vikander hun effecten bereiken :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2016 13:42
    De films van tomb raider hebben altijd 1 pluspunt en dat is altijd een mooie chick voor Lara Croft speelt. Maar zoals ik vaker heb gezegd het is niet een game verfilming waar ik veel vertrouwen in heb dat het de gamechanger van game verfilmingen gaat worden.

    Nee dan heb ik iets meer vertrouwen in warcraft en vooral heel veel vertrouwen Assassin's Creed ( en als ik zo eens op het Internet kijk ben ik niet de enigste met veel vertrouwen in Assassin’s Creed ).

    Toch ook erg jammer dat square enix niet de vingers in de pap heeft bij deze tomb raider verfilming. Dit is ook nog een reden waarom ik meer vertrouwen heb in Assassin’s Creed ubisoft is de gene die de film maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 april 2016 13:46
    Zeker mee eens coola, de Assassins Creed film ziet er goed uit en wordt ook ondersteund door de geweldige studio die deze reeks ooit begonnen is namelijk Ubisoft.

    Warcraft is een film waar ik ook enorm benieuwd naar ben en zeker in de gaten ga houden, de nieuwe Lara Croft film tja zoals ik al aangaf een Lara zonder tieten is geen Lara maar goed wie weet passen ze de speciale effecten zoals ik eerder al aangaf ook af op Alicia :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 13:48
    Je bent niet de enigste idd @coola, wss wel de ''enige'' ;) AC film vind ik er eerlijk gezegd behoorlijk poep uitzien tot nu toe, maar dat ligt niet per se aan de makers hoor. Is ook lastig om games te verfilmen. Het voelt en ziet er al snel zo geforceerd en clichématig uit. Vooral bij een imo middelmatig franchise als AC van Ubisoft…. Geef dan maar liever een mooie dame van Tomb Raider. Dat ''tieten'' gedoe vind ik eigenlijk vrij ordinair, laten we het gewoon houden bij een mooie dame, of desnoods mooie chick zoals coola het zegt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 april 2016 17:11
    @Grohe ik ben ook nog lang niet overtuigd van de kwaliteit van de AC film. Ik dacht van de WC film ook dat een topfilm zou worden maar hoe meer ik zie hoe minder me het bevalt. Qua lore zit het denk ik wel goed met AC of ze daar een goeie film van weten te maken valt nog maar te bezien precies om de redenen die jij noemt het is te snel geforceerd en clichématig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2016 17:23
    @haastnooit

    We hebben enkel maar een foto gezien. Er is nog geen video material vrijgegeven van de assassins Creed film. Er is een trailer getoond op CinemaCon voor de bezoekers en de pers. Maar de trailer staat nog niet online. Dus niemand van jullie kan weten of dat het cliché is en te gerushed. De pers zegt in iedergeval al het ziet er uit als Macbeth meets the Matrix.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 29 april 2016 17:37
    @coola The Matrix?

    Als in Transformers?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2016 17:48
    @bigds9fan
    Nee als in the matrix 1 je weet wel met neo en de rooie en blauwe pil

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 29 april 2016 19:18
    @coola Er is maar 1 Matrix en dat is die uit Transformers.

    Heb die andere films nooit gezien en in een pleurislading DVD's van de vrijmarkt zat wel zo'n film maar die noem ik maar M* Revolution. :-P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 17:43
    @coola,

    dat geldt precies net zo voor jou. Je kan niet nu al zeggen dat er zoveel mensen nu al enthousiast zijn. Alles is gebaseerd op een trailer en ik ben daar alles behalve van onder de indruk. Dus ja, ik zal voorlopig wel zeer sceptisch blijven rondom dit soort 'films'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 april 2016 18:59
    @coola dat betekent dat verder ook niemand kan weten of het een goeie film wordt, zelfs de personen die de trailer wel gezien hebben kunnen dat niet want op basis van een trailer kan dat niet.
    We zeggen overigens ook niet dat AC specifiek geforceerd of clichématig is maar gameverfilmungen in het algemeen, wellicht is AC de uitzondering op de regel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2016 14:17
    "Michael Fassbender couldn't attend CinemaCon on Thursday, but sent an excellent substitute: footage from his widely anticipated action movie Assassin's Creed.

    The actor also sent a video message to the convention of theater owners, vowing to "unleash" the film based on the popular video game in December. Fassbender, who is also a producer on the film, promised a "compelling story, rich characters and breathtaking action sequences."

    Judging from the enthusiastic reception the still-unfinished film received, Fassbender looks to fulfill those vows."

    En dit is 1 van de vele positieve reacties op de trailer. Dus ik ben zeker niet de enige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 14:27
    1 zo'n propaganda zinnetje zegt niks.

    Maar hou het ontopic a.u.b. Elke topic AC erbij halen is nergens voor nodig. Laten we de boel niet verstieren steeds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 29 april 2016 15:04
    Niks geen propaganda .

    En ik blijf gewoon netjes ontopic ookal haal ik AC en Warcraft er bij. Omdat het over game verfilmingen gaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 29 april 2016 15:11
    1 zinnetje wat als propaganda klinkt is hoogstwaarschijnlijk ook propaganda, zo werken die persmuskieten die afhankelijk zijn van goede banden met filmindustrie. Laten we gewoon het oordeel van de critici en van de gewone man afwachten.

    Het is ook gewoon offtopic. Want anders kan ik ook bij elke slechte game AC erbij halen omdat dat ook een slechte game is. We kunnen het beide fatsoenlijk houden maar de bal ligt nu in jouw speelveld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 april 2016 16:27
    Ik ben trouwens erg benieuwd coola of er naast de release van de AC film nog iets van AC verschijnt, zelf vermoed ik een remaster van Ezio wat zou dat vet zijn.

    Ik hoop ook dat er naast de film Tomb Raider nog een game komt ook dat zou geweldig zijn.