"Bij Nintendo realiseren we ons dat 3D-technologie waarvoor een bril nodig is niet gaat werken", legt Hideki Konno uit. "Om 3D-technologie levensvatbaar te maken met games, wilden we 3D hebben zonder bril." Reggie Fils-Aime voegt daaraan toe: "Zonder 3D-bril is erg belangrijk. We hebben nog niet in het openbaar gezegd wat onze volgende stap zal zijn in de markt van thuisspelcomputers, maar gebaseerd op wat we hebben geleerd over 3D, zal dat het waarschijnlijk niet zijn."

Zonder bril

Televisies die 3D-beelden kunnen weergeven zonder dat daar een bril voor nodig is bestaan wel, maar zijn nog niet zo breed in de markt gezet als tv's waarvoor wel een bril wordt gebruikt. Toshiba heeft vorig jaar een aantal modellen gelanceerd in Japan, met een beelddiagonaal van 12 inch (30,5 cm) en 20 inch (50,8 cm). Toshiba meldde destijds dat het nog jaren gaat duren om brilloze 3D-tv's met een beelddiagonaal van 40 inch of meer te ontwikkelen voor een fatsoenlijke prijs.