Nieuws
Xbox Series X

Opstarttijd Xbox Series wordt met vijf seconden versneld

De opstartanimatie is voor Xbox Insiders nu nog maar zo'n vier seconden lang

Geschreven door Michel Musters op
De opstarttijd van de Xbox Series X en S wordt dankzij een update met ongeveer vijf seconden versneld.

De update is nu beschikbaar voor Xbox Insiders die gebruikmaken van de energiebesparingsmodus, maar moet uiteindelijk ook naar alle Xbox Series-consoles komen.

Om ongeveer vijf seconden te besparen, is de opstartanimatie van de console flink verkort. Waar die normaliter ongeveer negen seconden duurt, is dat nu ongeveer vier seconden.

Het geldt alleen voor de console in energiebesparingsmodus, omdat de console dan bij het uitzetten ook daadwerkelijk uitgaat - in andere modi is de opstarttijd al korter, aangezien de console dan niet helemaal aangezet hoeft te worden.

Microsoft heeft nog niet bekendgemaakt wanneer de versnelde opstartanimatie voor iedereen beschikbaar komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Powerwash Simulator-bug die game laat crashen is opgelost Ayaneo 2-handheld wordt eind september verscheept
10

Reacties op: Opstarttijd Xbox Series wordt met vijf seconden versneld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 25 juli 2022 15:11
    Moet er wel wat op te starten zijn (jongens dit was een geintje)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juli 2022 15:18
    @Roy36NL wat wel grappig is dat xbox toen zei voor launch dat de opstart tijd vertraagd was omdat anders zag je het xbox logo niet goed omdat de console te snel opstarte door de ssd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 juli 2022 15:20
    @hulstpower Daar heb ik op de ps5 last van met games die hints geven tijdens het laden. Die zijn bijna niet te lezen aangezien er (bijna) geen laadtijden zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juli 2022 16:02
    @Messtranor ja dat is allemaal snel weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 25 juli 2022 15:35
    Die opstart animatie zie ik enkel wanneer ik handmatig de xbox forceer te herstarten en dat doe ik vrijwel nooit, dus weinig winst voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 25 juli 2022 18:01
    @FishSt1ck dan heb je hem niet in energie modus staan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 25 juli 2022 15:43
    Volgens mij heb ik hem juist niet op die modus zodat op afstand installeren dan mogelijk is.. (ik kan mij hier in vergissen) en het is gewoon apen relaxed als ie mega snel aangaat, incl tv en receiver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 25 juli 2022 18:07
    Heel relaxed dit. Was me al opgevallen, heb het al 2 weken. Had gelezen dat het veel geld bespaart op jaarbasis dus ik laat hem lekker in energie modus staan. Nu is het grootste nadeel opgelost voor mij! Het liefst zou ik voor de PS5 ook zo'n modus hebben voor de rest mode. Moet gebeuren toch met al die crisis in de wereld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 19:36
    Staat altijd in suspend mode ivm download games / updates

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 25 juli 2022 21:09
    instant on en je hebt er geen last van