Een titel die iedereen nauwlettend in de gaten houdt is Operation Flashpoint. De titel van Bohemia Interactive die zich in de 80'er jaren afspeelt en waarbij de koude oorlog behoorlijk warm wordt. Stomped had een interview met producer-designer Marek Spanel over wat we kunnen verwachten in de volledige versie en hoe de reacties waren op de demo.

Stomped: How advanced is the AI in the game? What will your squad mates and the enemies be capable of doing?

Spanel: We're not doing big difference between AI controlled and player controlled units. It does mean the AI must be capable to do anything during combat: aim, shoot, move to position, find cover, rearm, heal, use vehicles or command other troops.

Stomped: What weapons will the player get to use in the game? Spanel: The range of weapons covers almost everything that was in common use in the US and Soviet armies that time in 80s -automatic rifles, sniper rifles, machine guns, hand grenades, mines, satchel charges, AT missiles. Vooral de vraag waarom het spel zich 15 jaar geleden afspeelt is interessant. Men is er namelijk van overtuigd dat het spelen met "oude" wapens meer potentie heeft en het spel nog beter maken. Een zeer aparte opvatting aangezien de meeste realistische shooters high-tech wapentuig bevatten. De andere vragen kan je hier vinden.