Nieuws
Super Nintendo World

Opening Super Nintendo World voor onbepaalde tijd uitgesteld

Vanwege het aanhoudende coronavirus

Geschreven door Michel Musters op
De opening van Super Nintendo World in Universal Studios Japan is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Vorig jaar werd de opening ook al uitgesteld naar 4 februari dit jaar, maar die datum gaat nu dus ook niet door. Er is gekozen voor een uitstel vanwege de aanhoudende coronapandemie en de toename aan geïnfecteerde inwoners van Japan.

In een bericht op de officiële website van Universal Studios Japan valt te lezen dat het park pas opengaat wanneer de noodtoestand in Japan is afgelopen. Wanneer het park eenmaal opengaat, wordt het aantal bezoekers dat naar binnen mag "significant gelimiteerd". Op de site verontschuldigt men zich voor dit uitstel.

Het Super Nintendo World-pretpark was jaren in aanbouw en oogt als een groot Mario-level. Bezoekers dragen een polsbandje waarmee ze interactie kunnen hebben met de omgeving. Zo kunnen er via een app op de smartphone muntjes verzameld worden. Ook staan er diverse attracties gebaseerd op Nintendo-franchises, waaronder een Mario Kart-achtbaan. Uiteindelijk moeten er ook in Universal Studios-parken in steden als Hollywood, Orlando en Singapore Super Nintendo World-gedeeltes worden gebouwd.

Super Nintendo World

Dit artikel delen:

Lees meer

New Pokémon Snap verschijnt op 30 april Sucker Punch hint met vacature wederom naar Ghost of Tsushima-vervolg
11

Reacties op: Opening Super Nintendo World voor onbepaalde tijd uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Gamegod

    • 14 januari 2021 12:15
    Vorige week waren er hier nog reclames op TV dat het in februari open ging…
    Was net wel iets over op het nieuws maar ik spreek te weinig Japans om het te volgen…

    Ben voorlopig toch niet van plan naar Osaka te gaan dus mag ff duren wel jammer voor iedereen die (binnenkort) in Osaka is

    Edit:
    Ff nagevraagd bij mijn vrouw en zij geeft aan dat het uitgesteld is omdat het niet gepast is om iets qua amusement nu te openen in de de corona pandemie.
    Het is dus niet door de overheid opgelegd maar een eigen keuze van het park.
    Restaurants e.d. zijn hier nog open tot 20:00

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 14 januari 2021 13:13
    @Gamegod Interessant om te horen. Mijn vriendin en ik hadden wel het idee om met onze bezoek naar Japan hier heen te gaan. Niet dat dit binnenkort zal gebeuren, we wilden sowieso wachten totdat de pandemieperikelen voorbij zijn. Ik dacht dat in Japan ook paniek was wegens de sterke toename in besmettingen en dat ze ook buitenlandse toeristen zouden weren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 14 januari 2021 14:00
    @NightyNite
    Het is momenteel bijna onmogelijk om naar Japan te gaan ivm corona.

    Ik had 2 maanden geleden een tijdelijk visum aangevraagd omdat mijn visum voor langdurig verblijf afgewezen was en ze geven de reden waarom ie afgewezen was niet door per mail…
    Dit was echter nu nog steeds geldig (leverde wel een hoop stress op) en daarom ben ik nu daar maar vlieg morgen weer terug.

    Het aantal besmetting valt hier mee als je het vergelijkt me Nederland (ongeveer 2000 per dag) maar de regels zijn hier recentelijk verscherpt zo zijn nu alle kroegen/restaurants om 20:00 gesloten, was 22:00 toen ik aankwam.

    Laat maar weten als je na de pandemie richting Japan gaat, mogelijk heb ik nog een paar tips voor je.
    Als je niet voor de sakura bloesem gaat, raad ik je aan om ten tijde van de Tokyo game show te gaan.
    Is leuk om te bekijken als een gamer hoewel een groot deel in Japans is dat je niet begrijpt en games ziet die nooit in Nederland uitkomen…

    Ps:
    Ben ook zeker van plan een volgende keer naar het park te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 14 januari 2021 14:24
    @Gamegod Interessant! Het lijkt mij als Universal Studios zijnde ook helemaal niet logisch om het park nu te openen, nu reizen naar Japan zo moeilijk is.

    Overigens staat Japan altijd nog op mijn go-to lijst en natuurlijk wil ik dit park ook bezoeken. Hopen op volgend jaar dan maar…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 14 januari 2021 14:34
    @MichelMusters
    Ben 12 jaar geleden een keer naar het park gegaan en toen was ik een van de weinige zo niet de enige buitenlander die daar was.
    Een Efteling moet het ook voornamelijk van Nederlanders hebben en zal me niets verbazen als dat voor dit park ook geldt hoewel het Nintendo gedeelte een meer internationale aantrekking heeft.
    Afaik is het park momenteel gewoon open (niet gecheckt) maar ik denk dat ze het bewust dicht houden omdat er anders te veel mensen komen en dat voor problemen kan zorgen.

    Ik kan zeker Japan aanraden om een keer heen te gaan en zoals ik ook tegen NightyNite zei, laat maar weten als je tips wilt hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 14 januari 2021 14:44
    @Gamegod dan neem ik graag contact met je op t.z.t., weet niet wat daarvoor het handigst is, maar tips zijn altijd welkom!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 14 januari 2021 15:25
    @NightyNite
    Belangrijkste tip is zorg dat je internet hebt d.m.v. Een dongle dan wel een Sim kaart hebt en regel dat voordat je in Japan bent (als je met KLM vliegt land je op Narita en kan je het daar ophalen).

    Verder kan ik mogelijk tips geven over wat je kan zien afhankelijk van waar je heen wil en waar je interesses in liggen.
    Ik beloof niks omdat jouw verwachting anders kan zijn dan mijn ervaringen.
    Ik ben getrouwd met een Japanse dus zij heeft zeker tips afhankelijk van jouw reisdoel.
    Neem in elk geval de tijd als je naar Japan gaat, 2 weken of minder kan ik zeker niet aanraden omdat de reis al meer dan genoeg kost.

    Ps: ik kijk meestal bij Switch artikelen dus grote kans dat als je daar iets meldt ik het ook zie 🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 14 januari 2021 15:51
    @Gamegod ah ja, dat deed ik voor America ook, sim kaart regelen waar tethering mee was toegestaan, erg prettig als je ergens bent en je hebt in elk geval internet overal :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 14 januari 2021 16:03
    @NightyNite
    12 jaar geleden was de eerste keer dat ik naar Japan ging en moest toen het openbaar vervoer met behulp van het schema in mijn lonely planet doen nu geef je aan waar je heen wil en Google maps geeft je aan welke bus/trein/metro je moet nemen.
    Zoveel makkelijker 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 14 januari 2021 19:47
    @Gamegod Ja, dat scheelt wel een hoop! In Amerika meerdere malen plezier aan gehad toen we in Orlando waren voor al die pretparken en op Hawaii bij vrienden. Ik heb je trouwens een PM gestuurd op Gamer.nl als test. Zo kunnen we een beetje contact houden voor als we in toekomst die reis naar Japan gaan maken :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jullelica

    • 15 januari 2021 04:10
    🍓 Tienеrmеisjes houdеn van harde sеks - http://photo886113.e17.club