Opbrengst mobiele games wederom gestegen in afgelopen kwartaal

Opbrengst mobiele games wederom gestegen in afgelopen kwartaal

In het tweede kwartaal van 2021 werd er meer uitgegeven aan mobiele games dan dezelfde periode vorig jaar. Dat meldt het platform App Annie.

Volgens het platform spendeerden gebruikers in Q2 2021 per week 1,7 miljard dollar aan mobiele games, een stijging van 200 miljoen ten opzichte van dezelfde periode in 2020. Het aantal gedownloade apps bleef rond de 1 miljard per week.

Sinds de coronapandemie zijn de uitgaven aan mobiele games fors gestegen, momenteel zo'n 35 procent ten opzichte van 2019. De meest succesvolle games waren Roblox, platformer Uma Musume Pretty Derby en PUBG Mobile. 

"Het tweede kwartaal van 2021 bewees twee dingen: mobiel gedrag is gekatalyseerd in de laatste twaalf maanden van de pandemie en betreft ons nieuwe normaal. Dat voedt een groeiende mobiele economie - met kwartaalcijfers die alsmaar records breken", zegt App Annie.

Uitgaven aan mobiele apps in het algemeen braken met 34 miljard in het tweede kwartaal een nieuw record. Het grootste deel van de uitgaven vond plaats in games.

 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou