Nieuws
final fantasy 16

'Op E3 wordt een nieuwe Final Fantasy voor PS5 onthuld'

Is er naast Final Fantasy 16 nog een game in de maak?

Geschreven door Michel Musters op
Een insider claimt dat Square Enix tijdens E3 dit jaar nog een Final Fantasy-game die exclusief op PlayStation 5 uitkomt gaat onthullen.

Dat is opvallend, omdat het bedrijf vorig jaar al Final Fantasy 16 aankondigde, dat zover bekend ook exclusief op PlayStation 5 verschijnt. Het gerucht wordt gemeld door 'Navtra', een bezoeker van het ResetEra-forum. Niet alleen heeft hij eerder al correcte informatie gelekt over diverse PlayStation 5-games - waaronder FF16 - hij heeft volgens de moderators van het forum ook bewijs aangeleverd voor dit gerucht.

"Ik denk dat je nog minstens รฉรฉn grote FF-aankondiging kunt verwachten naast updates over al aangekondigde spellen (FF16, Endwalker en Final Fantasy 7 Remake). Het gaat voor Square een fijne E3 worden."

Later meldde hij: "Ik weet niet precies hun exacte E3-schema, maar ik baseer dit op de kennis over welke games ze in ontwikkeling hebben, hoe ver de ontwikkeling gevorderd is en wat hun geplande releasedata zijn. Ik denk dat we twee grote Square Enix-onthullingen krijgen in juni: een exclusieve Final Fantasy voor PS5 en een cross-gen spel van Eidos."

Final Fantasy

Dit artikel delen:

Lees meer

Easter Egg in eerste Xbox-console ontdekt Normandy uit Mass Effect nu beschikbaar in No Man's Sky
14

Reacties op: 'Op E3 wordt een nieuwe Final Fantasy voor PS5 onthuld'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Riyakuya

    • 22 mei 2021 12:41
    Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk totaal niet onder de indruk was van de laatste FF game. Kan er dan ook niet om treuren dat deze (voorlopig) niet naar Xbox zal komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 22 mei 2021 14:44
    @Riyakuya Heb je het nu over XVI waar we tot nu toe alleen een trailer van hebben gezien en die dus nog in ontwikkeling is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 22 mei 2021 17:06
    @Quirinius nee, de laatste volledige game. XV volgens mij. Kon me niet lang genoeg interesseren om het nummer te onthouden ๐Ÿ˜Œ

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 22 mei 2021 18:04
    @Riyakuya FFXV was toch echt wel gaaf in mijn opinie. Maar ieder zo zijn eigen mening ๐Ÿ‘Œ

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 22 mei 2021 15:50
    @Riyakuya middeleeuwse fantasy setting, kom maar door juist! Lijkt me erg gaaf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 22 mei 2021 17:07
    @Senchi87 daar krijgt Xbox er al voldoende van de komende tijd haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 22 mei 2021 18:02
    @RiyakuyaVind ik alleen maar mooi๐Ÿ˜„ Avowed trekt mij heel erg, voornamelijk omdat het in het universum van pillars of eternity afspeelt. Jammer dat het Xbox only is want ik ga een ps5 halen. Als dat ooit nog eens luktโ€ฆ misschien toch ook maar series X erbij overwegenโ€ฆ Maar ja, dan moet ik mijn vrouw ook overtuigen, wordt een klusje ๐Ÿ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 22 mei 2021 18:58
    @Senchi87 gewoon kopen dan is ze een paar dagen boos en zegt ze niks, die tijd kun je dan mooi volop gebruiken om te gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 22 mei 2021 22:58
    @Senchi87 You guys have wives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 23 mei 2021 11:41
    @Senchi87 of wachten tot all access naar Nederland komt ๐Ÿ˜ฌ

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 mei 2021 12:52
    Insiders zeggen men zou eens bij moeten houden wat hun allemaal zeggen wat silent Hill zou ook komen naar ps maar nooit meer wat over dat gerucht gehoord. Ff7 remake is enige ff game die ik leuk vind hier en daar wel eens een ff geprobeert maar pakte me gewoon niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 22 mei 2021 14:43
    is dat dan niet gewoon het tweede deel van de VII remake? SE is bepaald niet vreemd met het (veel) te vroeg aankondigen van games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 23 mei 2021 00:04
    @Quirinius

    Staat in de tekst dat dit gaat over een deel wat niet is aangekondigd. En staat ook in dat het naast de al bekende lopende project is( dus naast alle games die al bekend zijn zoals FFXVI en FfVIIremake2.

    Maar het zou me ook niet verbazen als het wel hierover gaat.
    Toch doet het gerucht vermoeden dat het echt een 3e game is die niet eerder is aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 23 mei 2021 14:02
    @watashi wa maurice desu. Er staat remake, niet remake part 2. Daar komt nog bij dat de remake deel 2 technisch gezien nooit officieel is aangekondigd, al weten we natuurlijk wel dat ze ermee bezig zijn. Het lijkt mij de meest waarschijnlijke optie. Al hoewel dat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet geheel iets anders kan zijn.