Ontwikkelaar Epic heeft weer wat centjes binnen, ditmaal van de Japanse ontwikkelingsgigant Capcom. Dit bedrijf heeft namelijk een licentie genomen op de Unreal 3 Engine, een grafische motor waarmee flitsende next-gen titels ontwikkeld kunnen worden. Onder andere Gears of War en BioShock maken gebruik van dit stukje software.
In dit geval is de licentie misschien opvallend, omdat de in ontwikkeling zijnde games Resident Evil 5 en Devil May Cry 4 al gemaakt worden met een eigen engine. De Unreal 3 Engine zal worden gebruikt voor een nog niet aangekondigd project dat ontwikkeld wordt in Noord-Amerika. Kennelijk was Capcom's eigen engine niet goed genoeg meer voor dit nieuwe project.
Reacties op: Ook Capcom neemt een licentie op de Unreal Engine 3.0
Gamesfreak
Xodus
Ik zie wel uit naar een nieuwe Dead Rising met deze engine.
Vanguish
PrimePigmee
Ganon07
Daeda
Spray
Vond vrijwel ook geen een game goed die gebruik maakte van die engine. Maar gelukkig heb ik so far een game gespeeld die runt op de Unreal 3 engine, GOW, en die was erg vet, qua graphix in ieder geval.
Spray
the_countess
de doom3 engine ziet alles er donker en plastic achtig uit maar bij de unreal engine is alles in veel groter detail in te stellen (met textures,shaders en lichtinvallen) en kun je dus je hele eigen stijl maken,
ook de ontwikkeltools ervoor zijn veel beter en makkelijker te gebruiken
ik ben al jaren fan van de unreal engine al was het maar omdat je er zelf zo lekker makkelijk van alles in kunt maken met zelfs vrij weinig programmeer kennis.
geen een andere engine komt ook maar in de buurt van het gebruiksgemak van unreal, en dat geeft ontwikkelaars meer tijd om zich bezig te houden met de belangrijke dingen.
Shifts
Terry_bogard
masterwillems
splinter cell
splinter cell pandora tomorrow
splinter cell chaos theory
splinter cell double agent
deas ex invisible wars
devastation
postal 2
thief deadley shadows
en ja alle splinter cell games maken gebruik van de unreal 2.5 engine…double agent gebruikt een betere versie van chaos theory, chaos theory gebruikt een betere versie van pandora tomorrow en pandora tomorrow gebruikt een betere versie dan splinter cell.
WeZet
Daeda
EvilMonkey900
Bastrahetfield
Revelation
deboon
MelvinB
Engines zijn te modificeren en die keus ligt bij de game-developers, evenals natuurlijk de style die het spel moet krijgen.De meeste game-engines zijn vrij schaalbaar, dus dat is het probleem niet.
Ramon163