Vorig jaar werd bekend dat Japanse studios zo'n 4,4 miljoen tot 43,9 miljoen spenderen voor een DS titel. In euro's is dit tussen de 40.000 en 400.000 euro. Marvelous geeft aan dat dit vooral komt omdat ontwikkelen voor de huidige NIntendo DS goedkoop is.
Ontwikkelkosten 3DS drie keer zo hoog als voor DS
subtitle
De ontwikkelaar van Harvest Moon, Marvelous Entertainment, heeft laten weten dat de kosten voor het maken van een game voor de nieuwe 3DS tussen de 50 miljoen en 150 miljoen yen ligt per titel. Dit staat gelijk aan ongeveer 450.000 tot 1,3 miljoen euro.
Reacties op: Ontwikkelkosten 3DS drie keer zo hoog als voor DS
japnapper
Rian-Raya
SuperDre
Sith
"while PlayStation 3 and Xbox 360 games ran as high as 250 million yen ($3 million)"
"As high as" :') Voor $3 miljoen maak je niet eens een super-low budget game op de 360/PS3. De meeste projecten zitten makkelijk op het 5- tot 10-voudige hiervan, met de grote titels weer als een veelvoud daarvan. Het minimum DS/PSP budget betaalt net één programmeur voor een jaar en voor het maximum Wii budget mogen kennelijk ook maar een tiental devs een half jaartje werken.
I call BS.
castle crasher
Marvelous heeft zo weinig uitgaven komt omdat zij keer op keer de zelfde game uitbrengen. Kijk maar naar harvest moon: elke keer als er een "nieuwe" uitkomt heb je ongeveer een half jaar later de plus versie.