Ontwikkeling Xbox-streamingapparaat op laag pitje vanwege te hoge prijs

Ontwikkeling Xbox-streamingapparaat op laag pitje vanwege te hoge prijs

Microsoft heeft de ontwikkeling van diens Xbox-streamingapparaat tijdelijk op een laag pitje gezet omdat het geen lage prijs voor het apparaat kon garanderen.

Vorige maand meldde Xbox-baas Phil Spencer nog dat het streamingapparaat genaamd Project Keystone, een soort dongle waarmee Xbox-games naar televisie gestreamd kunnen worden, voorlopig niet meer wordt ontwikkeld. Hij meldde toen dat het nog jaren kan duren voordat het apparaat daadwerkelijk uitkomt.

Spencer heeft nu gedurende de Decoder-podcast laten weten dat het bedrijf de prijs van het apparaat niet laag genoeg kreeg. Men wil zo'n 99 tot 129 dollar voor Project Keystone vragen om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen het kunnen kopen, maar dat blijkt op dit moment nog niet haalbaar. Ondanks dat is Spencer wel erg te spreken over de technologie. "Een aantal van ons namen het apparaat mee naar huis en het werkte erg, erg goed."

Spencer praatte tijdens de podcast ook over de mogelijke overname van Activision Blizzard door Microsoft. Zoals gisteren gemeld liet hij daarbij weten dat hij open staat voor het maken van afspraken met Sony om Call of Duty op PlayStation-consoles te houden. 

Spencer meldde ook dat de overname belangrijk is om Microsoft een sterkere positie te geven binnen de mobiele gamesmarkt, dankzij spellen als Call of Duty Mobile en Candy Crush. "Als we daar als gamemerk niet relevanter in worden, is deze industrie op de lange termijn onhoudbaar voor ons. Als je geen consumenten op hun telefoons kunt vinden, ga je onderdeel worden van een niche onderdeel van de game-industrie. Dat maakt het runnen van een globaal bedrijf erg uitdagend."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Liquidshake dat lees jij daar waarschijnlijk uit ja.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Liquidshake Die conclusie lijkt me te voorbarig uit bovenstaande tekst. 'erg uitdagend' leidt niet onmiddellijk tot stoppen met de gaming divisie.

0
test

@axolotsyl ik zou daar eerder uit afleiden dat ze dan een andere manier gaan moeten zoeken om op de mobiele markt in te breken, maar wie ben ik natuurlijk? :-)

0
test

@axolotsyl dat lijkt me ook inderdaad. Ze maken inmiddels al 4 generaties consoles en games daarvoor dus dat zou vreemd zijn als ze daar nu ineens problemen mee hebben.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Liquidshake Nee niet echt, maar het zorgt er wel voor dat ze sneller relevanter zijn in de mobile gaming sector. De toekomst van dedicated devices zoals de consoles is vergelijkbaar met die van de dodo, non existing, want alles gaat langzamerhand over naar streaming of draait wel op zo'n android/apple device tegen die tijd. Het is dus een langertermijn denken, dus voor minimaal over 10+ jaar.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Je zou dus kunnen zeggen dat het project nog steeds in de pijpleiding zit ;)

0

Aanbevolen voor jou