Ontwikkeling Wii U begon in 2007 | Gamer.nl

Ontwikkeling Wii U begon in 2007 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In eerste instantie was het tweede scherm een apart apparaat dat op een tafel geplaatst moest worden en zat dus niet vast aan een controller. Ook was het scherm veel kleiner vanwege de hoge kosten van LCD-schermen. "De schermen waren zo duur, dat het niet logisch was om zo'n groot LCD-scherm te hebben. We zouden nooit met een acceptabele prijs kunnen komen." Iwata geeft aan dat het bedrijf dit probleem inzag: "We hadden nog niet beslist wanneer de console zou lanceren, maar we wisten dat we flexibel moesten zijn."

Stand-alone

Een andere discu ie die intern werd gevoerd bij Nintendo was of de nieuwe controller ook zonder console zou moeten kunnen werken, of alleen in combinatie met het basi ysteem. "We kwamen tot de conclusie dat deze controller alleen afbeeldingen moet kunnen tonen, die gegenereerd en verwerkt worden door de hardware. Dat betekent scherpere graphics. Iets wat een batterij niet kan doen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou