Nieuws
The Last of Us Part II

Ontwikkeling The Last of Us: Part 2 is afgerond

Game is 'goud gegaan' en komt op 19 juni uit op PS4

Geschreven door Michel Musters op
De ontwikkeling van The Last of Us: Part 2 is afgerond; oftewel de game is 'goud gegaan'.

Dat laat Neil Druckmann van Naughty Dog op social media weten. De term 'goud gegaan' wordt gebruikt wanneer een game zo goed als af is en op disks geprint kan worden, om vervolgens naar winkels verscheept te worden.

Druckmann laat in zijn bericht weten dat het vreemd is om een game in deze tijden af te maken. De werknemers konden het afronden van het project niet samen vieren, aangezien vele ontwikkelaars vanwege het coronavirus thuis werken. "Ik wil dit moment gebruiken om het team te feliciteren met de meest ambitieuze game die we ooit hebben gemaakt."

Volgens Druckmann hebben mensen die onlangs uitgelekte spoilers over de game hebben gelezen, niets te vrezen: "Niets is vergelijkbaar met dit spel van het begin tot het einde te spelen. Het is een videogame - je moet het gewoon spelen."

The Last of Us: Part 2 zou eerst in mei verschijnen, maar werd een krappe maand uitgesteld naar 19 juni. Het spel verschijnt exclusief voor PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Electronic Arts organiseert in juni digitale EA Play Turn-based tactics is het ouderwetse genre van de toekomst
36

Reacties op: Ontwikkeling The Last of Us: Part 2 is afgerond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Undefused

    • 5 mei 2020 10:36
    Top! Lijkt me een hele vette game. Niet meer zo uitgekeken naar een spel sinds Zelda OOT.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 6 mei 2020 06:29
    @Undefused Bereid je voor op een teleurstelling

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 10:41
    De game was al klaar toen corona uitbrak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 mei 2020 10:58
    @hulstpower bron?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 11:11
    @darkmanwls hij is toch al gelekt en zou al uit moeten zijn. Ze wouden zoveel mogelijk fans bereiken maar waren bang voor slechte release ivm corona. En nu haken veel fans af omdat alles al gelekt is. Ik koop de game gewoon en wewt wat leks maar van 1 ging ik al uit toen 1e trailer van de gamer er was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 11:12
    @darkmanwls PlayStation

    ✔@PlayStation

    Update: SIE has made the difficult decision to delay the launch of The Last of Us Part II and Marvel's Iron Man VR until further notice. Logistically, the global crisis is preventing us from providing the launch experience our players deserve.

    25.7K

    8:00 PM - Apr 2, 2020

    Twitter Ads info and privacy

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 mei 2020 19:43
    @hulstpower Er staat me iets bij dat toen werd gezegd dat men nog de laatste bugs aan t bijwerken was. Maar ach, boeien. Ik heb bewust die leaks vermeden en niet gelezen. Dus ik ga er open in. Ergens verwacht ik nog dat die leak onzin is of een vroege versie en dat het inmiddels heel anders is. Zo niet, dan pech gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 mei 2020 11:23
    @hulstpower
    Kennelijk niet anders melden ze dit niet 😉

    De gelekte versie was een development build.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 5 mei 2020 11:37
    @niqomipa Ja want alles wat vermeld wordt aan het publiek is altijd 100% waar :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 mei 2020 11:41
    @Mmo-veteran
    Wat winnen ze er mee om hier over te liegen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 5 mei 2020 12:11
    @niqomipa Ja daar zeg je ook wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 12:34
    @niqomipa je ziet het bericht van sony wat ik er bij zet toch. De game was af en de versie gelekt was miste mischien wat patches maar game kon gewoon uitkomwn sony heeft gegokt en mis gegokt met deze games. Veel mensen gaan de game niet meer kopen helaas. Ik wel want hoe verhaal ook is is ontloop spoilers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 mei 2020 12:38
    @hulstpower
    Ja, die zie ik maar daar staat nergens dat de game al af was, enkel dat de launch wordt uitgesteld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 12:53
    @niqomipa game was af ze zeggen toch ook ivm met logistiek en niet we stellen uit omdat dr game niet af is. Denk dat de leaks ook gewoon van een pers disc afkwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 5 mei 2020 13:03
    @hulstpower je hebt gelijk.
    Het was niet een slimme keuze want hoe langer je wacht hoe grotere kans bestaat dat je game kan lekken. Maar ik denk zelf wel dat spel zoals deel 1 veel gaat verkopen.

    Zelf vond ik deel 1 niet interessant dus skip ik deze.
    Veel plezier voor mensen die er erg naar hebben zitten uitkijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 13:19
    @burhan42 ik ben er zeker van game gaat goed doen, maar door de leaks haken ook mensen af ze hadden meer kunnen verkopen denk ik als ze de game gewoon hadden uitgebracht. Youtube staat er vol mee zonder spoilers dst ze de game laten liggen en dat ze de game verpest hebben. Ik koop hem en oordeel dan wel na spelen of het echt zo erg is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 6 mei 2020 06:34
    @hulstpower Ik weet de verhaallijn en ik ga dit spel zeker niet meer kopen. Het is het laatste seizoen van Game of Thrones maar dan 100 keer erger. Mensen die het vorige spel gespeeld hebben gaan ongelooflijk teleurgesteld worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 mei 2020 16:05
    @hulstpower
    Nee, dat hoefde toch ook niet? De game zou 29 mei uitkomen, die tweet is van 2 april. Met andere woorden; toen was de game nog helemaal niet af.

    De leaks komen van de servers van Naughty Dog af waar hackers zich toegang tot hebben verschaft via de, lekke, brondcode van (ik geloof) Uncharted 2 en The Last of Us. En dat betreft zeker wel een development build en geen final build.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 16:23
    @niqomipa ik ben van mening game was af maar ze hebben extra tijd genomen door corona om laaste patches te doen. Als er geen corona was de game gewoon uitgebracht. Hier onder waarom ik dat denk.The Last of Us 2 will release on June 19, 2020.

    The Last of Us 2 was initially due to release on February 21, 2020. However, Naughty Dog later announced that the game's release date was being pushed back to May 29, 2020.

    The game's director, Neil Druckmann, apologized in a blog post and explained that the developer wanted to prioritize game quality over a punctual launch.

    "We realized we simply didn’t have enough time to bring the entire game up to a level of polish we would call Naughty Dog quality," Druckmann wrote.

    Unfortunately, due to the coronavirus pandemic, it was then delayed a second time in early April 2020 when Sony said that it needed time to sort out logistical issues around the game and give the team at Naughty Dog some more time to finish up.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 mei 2020 19:46
    @hulstpower Ik denk dat net zoveel mensen die game niet gaan kopen als al die mensen die zeggen dat ze geen fFifa, Call of Duty of Battlefield meer kopen. En vervolgens verkoopt het nieuwe deel gewoon weer mega goed.
    Het is voor veel mensen ook stoer doen, klagen en zeggen dat ze iets niet kopen. Maar vervolgens willen ze t ook niet missen.