De game wist niet het beoogde bedrag van 750.000 dollar via Kickstarter op te halen. "Veel van ons nemen nu een pauze. We werkten uit liefde aan dit project en hebben meer dan een jaar alles zelf betaald om het project tot stand te brengen. Hoewel ons dit niet is gelukt, hebben we wel veel vrienden gemaakt en zijn we hopelijk iets begonnen dat voor iedereen die er aan meewerkte van waarde is. We hebben geen spijt."

Het forum blijft bestaan voor mensen die in contact willen blijven met elkaar. Ook is het niet uitgesloten dat de ontwikkeling van de game op een later moment weer van start gaat. "Is het project dood? Nee, maar we vinden dat het ook rust nodig heeft. We zijn het er allemaal over eens en op het juiste moment komen we wellicht weer bij elkaar om opnieuw te beginnen."

Shadow of the Eternals werd ontwikkeld onder leiding van Denis Dyack, die met Silicon Knights de GameCube-game Eternal Darkness maakte. Shadow of the Eternals moest een spiritueel vervolg worden, in eerste instantie uitgegeven via meerdere episodes. Hier werd 1,5 miljoen dollar voor gevraagd, maar dat crowdfundingproject faalde. Bij de tweede poging werd de helft van dat bedrag gevraagd, maar ook toen werd er niet genoeg opgehaald.