'Ontwikkeling Red Dead Redemption verloopt problematisch' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Eerder al verscheen er het bericht dat werknemers van Rockstar San Diego onder slechte arbeidsomstandigheden werken en zwaar onder druk worden gezet door de leiding van het bedrijf. Dit zou de ontwikkeling en de kwaliteit van het nog te verschijnen Red Dead Redemption negatief beïnvloeden.

Red Dead Redemption zou al zo'n zes jaar in ontwikkeling zijn. Die lange ontwikkelperiode is volgens de bronnen te wijten aan een gebrek aan management en aan een gebrek aan visie, veroorzaakt door angst voor de Rockstar-bazen uit New York. Bovendien werd het ontwikkelteam van Midnight Club uit elkaar gerukt en werdiedereen die geen ontslag nam of werd ontslagen, ongemotiveerd op deontwikkeling van Red Dead Redemption geplaatst. Volgens anonieme bronnen vanuit de studio zou het spel nog steeds niet helemaal goed in elkaar zitten, hoewel er wel verbetering is opgetreden.

Vijf miljoen

Door de lange ontwikkeltijd van Red Dead Redemption zou het spel gigantisch veel moeten verkopen om uit de kosten te komen. Volgens een bron van Rockstar San Diego zou de game vijf miljoen keer over de toonbank moeten gaan voor de volle prijs om pas winst te gaan draaien. Volgens diezelfde bron is winst maken allang niet meer mogelijk; het gaat er nu nog maar om om te bewijzen dat Rockstar San Diego een toptitel kan afleveren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou