Nieuws
Everwild

Ontwikkeling Everwild vermoedelijk volledig opnieuw gestart

De game verschijnt mogelijk pas in 2024

Geschreven door Niels Arts op
Het lijkt erop dat de ontwikkeling van Everwild volledig opnieuw is gestart, waardoor de game pas over enkele jaren zal verschijnen.

Dit melden bronnen van VGC, en het volgt het nieuws dat gisteren al naar buiten kwam over een aantal geanticipeerde Xbox-titels die Microsoft dit jaar niet tijdens E3 2021 heeft laten zien.

Nu is er meer informatie naar buiten gekomen over de ontwikkeling van Everwild, die volgens VGC dus volledig opnieuw is gestart. Vorig jaar heeft de creatieve regisseur van de game, Simon Woodroffe, het project verlaten. Dit had blijkbaar grote gevolgen voor het creatieve design en de regie van de game, dankzij de grote veranderingen onder het leiderschap die volgden.

Volgens mensen die veel kennis hebben van de ontwikkeling van Everwild, is de ontwikkelaar opnieuw begonnen waardoor het nog enkele jaren zal duren voordat de game verschijnt. Dit komt overeen met de uitspraak van Jeff Grubb kort na de E3-presentatie van Microsoft, toen hij aangaf dat Everwild misschien zelfs naar 2024 verzet wordt.

Of Everwild er nog enigszins uitziet zoals in de onderstaande aankondigingsvideo wanneer de game over enkele jaren verschijnt, valt dus nog te bezien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Assassin's Creed Valhalla-update voegt Mastery Challenge-modus toe aan de game Microsoft verandert box art van Xbox-games
30

Reacties op: Ontwikkeling Everwild vermoedelijk volledig opnieuw gestart

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 11:32
    Oud nieuws 😝

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 15 juni 2021 11:35
    Dit is typerend voor Microsoft en iets wat ik al lang zie aankomen. Microsoft is goed in het kopen van studio's maar het managen daarvan is een ander verhaal. Kijk naar 343 met Halo, dat liep al niet soepel en nu ook Everwild mogelijk opnieuw ontwikkeld zal worden heb je een tweede voorbeeld. Dan ga ik het nog maar even niet hebben over andere beloftes van games die zijn aangekondigd. Avowed hebben we nog niks echt van gezien anders dan een hele korte teaser. Ze kondigen een ambitieus project aan en beloven triple A, maar de uitvoering daarvan zal blijken of ze het kunnen waarmaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 11:43
    @RWinV ik denk persoonlijk dat zodra je overgenomen bent door Microsoft. Hun alles te vertellen hebben en dat er ook met een ander budget wordt gewerkt waar niet van afgeweken kan worden waardoor er toch concessies moet worden gemaakt in creativiteit en dergelijke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 juni 2021 12:53
    @Roy36NL als dat zo zou zijn zou het overnieuw beginnen aan deze game niet mogelijk lijkt me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 13:57
    @Ziminar ligt helemaal aan wat Rare gepitched heeft natuurlijk. Misschien wel een game waar heel veel man-uren in gaat zitten. Als dat niet opweegt tegen het aantal gamepass leden moet de bezem erdoorheen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 15 juni 2021 14:19
    @Roy36NL dat is dus precies wat Microsoft niet doet. Ik ken mensen bij zowel Github als LinkedIn en die zeggen iets heel anders ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 14:26
    @-it- wel vreemd dat er sinds al die overnames nog geen degelijke triple A game is uitgekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 juni 2021 14:30
    @Roy36NL Of iets degelijk is uiteindelijk toch persoonlijk.
    Iets wat jij niets vindt vind ik wellicht de beste game ooit en vice versa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 15 juni 2021 15:17
    @Roy36NL Altijd een vreemd argument, dit. Op Minecraft na is Microsoft pas actief begonnen met het overnemen van studio's in 2018. De meeste studio's daarvan hebben al games uitgebracht of is het duidelijk met welk project ze bezig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 14:08
    @RWinV dat heeft Sony ook heel vaak gedaan en Nintendo ook en vele andere studios. Voorbeelden eight days daar kondigde Sony ps3 mee aan game is nooit gekomen en nintendo heeft metroid prime 4 helemaal opnieuw laten beginnen. Verder zijn er studios bij micro die wel goeie games maken gears 5, flight. Sim, forza motorsport, forza horizon. Alle andere studios zijn pas gekocht dus alleen rare heeft een game op nieuw moeten laten maken van de oude studios, en van de nieuwe die de afgelopen jaren zijn gekocht is het nog afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 14:31
    @hulstpower wat je zegt heb je gelijk in, maar Nintendo en Sony blijven leveren iets wat je van Microsoft niet kan zeggen. Daarom als Xbox dit doet en mensen weer laat wachten. Dit wel weer bedenkingen geeft en Steeds de 5 games opnoemen die wel goed zijn. Gaat ook vervelen zeker als je de helft al op oudere consoles kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 14:38
    @Roy36NL dat klopt en daarom heeft micro al deze studios gekocht, en daarom zeg ik laten we afwachten wat die leveren ook gaat verhaal dat de coalition een game maakt buiten gears of War (Jeff Grubb zei dit). Ik denk dat onder Phil mensen juist meer creativiteit hebben, misschien heeft rare zelf wel gezegd we beginnen op nieuwe want het is niet wat we willen of heeft micro het gezegt. Kijk bij Sony bepaalt ook niemand wat want days gone studio mocht ook geen deel 2 maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 14:47
    @hulstpower ja er gaan heel veel verhalen. Maar als ik kijk wat ik tot nu toe kan spelen waarvoor je echt een serie x moet hebben is the medium. Nou dat was me een knaller. Blij dat ie op de gamepass stond anders had ik die nooit gespeeld. Maar verleden jaar al die aankondigingen doen. En nu blijkt dat de echte goede games 1 a 3 jaar van ons verwijderd zijn. Kunnen ze dit jaar wel met halo en forza komen maar in principe kan dat ook op de oude console. Ik haal toch geen 4K 60fps met alle toeters en bellen. Het zijn allemaal steken die Microsoft laat vallen en het wordt geslikt door de fans als zoete koek om dat ze voor 9 euro een elke maand een paar games krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 15:00
    @Roy36NL maar micro is er wel eerlijk in dat games cross gen zijn. Sony deed belooft en komt er nu op terug. Maar micro heeft gewoon bijna alle games van kommende jaren bekend gemaakt zo zie ik het, want elke 3 maanden een triple a game en dat gaat nu gebeuren komt er volgend jaar genoeg uit en de jaren er na. De droogte is nu klaar en vanaf nu komt er genoeg uit. Weet nog bij ps3 duurde het ook lang tot de toppers van Sony kwam maar toen die kwamen kwam Sony terug van achterstand. Daarom zeg ik geduld halo en forza kan ik me prima mee vermaken goeie titels maar wat daarna komt tot de zomer is de vraag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 juni 2021 15:04
    @hulstpower help het je hopen. Vind het wel knap dat er nog mensen zijn die alles aannemen wat Microsoft zegt. We hadden vanaf november ook met halo aan de slag gekund die is er nog steeds niet. En ja je kan wel steeds naar Sony wijzen, maar zoals ik al zei die blijven leveren. Iets waar microsoft wel moeite mee heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 19:01
    @Roy36NL maar dat doe jij toch ook bij xbox, ps4 en ps3 kwamen langzaam op gang met games hebben ze die generaties top games gebracht ja dat ontkent ik helemaal niet paar van de beste ja, maar je vergeet xbox was onder heel ander management tijdens one en pas later kwam Phil het duurt jaren voordat opgelost is. En halo day heb ik je ook al paar keer gezegd pandemie en Sony had het beter voor elkaar en games al langer in ontwikkeling of gewoon betere teams.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 15 juni 2021 18:22
    @hulstpower

    Beetje hypocriet, was het niet Xbox die in de tijden van de 360 crossplay tegenhield. Hmmm…. Verder moet Microsoft zich nog bewijzen om überhaupt het niveau van de exclusives te halen van Sony. We zullen zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 19:03
    @rreloaderr maar dat ontkent ik niet en micro is niet heilig geweest de vorige baas bij zowel micro als xbox hadden een kut visie en nu met Phil en sataya gaat het weer andere richting in. Ik vond persoonlijk de voorgangers van Jim Ryan eerlijker en beter dat neemt niet weg dat ze goeie games maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RWinV

    • 15 juni 2021 15:05
    @Roy36NL Precies mijn punt. Sony heeft genoeg interessante content en kan het hebben als er eens iets niet goed gaat. Microsoft moet zich nog bewijzen (Xbox One was karig qua content). Microsoft belooft veel maar alleen de studio's die al op orde waren komen met goede content. De nieuwe studio's daar moeten ze het echt nog mee waarmaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 juni 2021 15:17
    @RWinV klopt allemaal maar met 360 had micro het dik in orde met content, alleen toen kwam Dave aan de macht en die sloot veel en kwam weinig uit op xbox one. Nu met series x/s is het even wachten maar waar Sony het 1e half jaar games heeft uitgebracht is het wachten wat er rest van het jaar komt, misschien horizon misschien niet dan heb je weinig einde van het jaar. Maar wat ik ook wel eens zeg het is puur smaak demon souls niet mijn game te moeilijk returnal spreekt me niet aan, Myles wel maar had volledige game moeten zijn voor mij, en ratched top game. Micro komt kommende half jaar met games of dit wat voor jou is weet ik niet voor mij zitten er wel 5 tussen waarvan 2 ook op ps komt dat zeg ik dan wel eerlijk. Maar goed het is allemaal kwestie van smaak. Jou smaak is denk ik 3rd person action games van Sony die ik ook geweldig vind hoor, maar ben benieuwd naar game van arkane volgend jaar zomer.