Nieuws
Red Dead Redemption 2

'Ontwikkeling current gen-versie Red Dead Redemption 2 stopgezet'

Alle aandacht zou naar Grand Theft Auto 6 gaan

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar zou hebben gewerkt aan een current gen-versie van Red Dead Redemption 2, maar de ontwikkeling hebben stopgezet.

Dat meldt Rockstar-insider Tez2. Van Red Dead Redemption 2 zou mogelijk een current gen-update in de maak zijn geweest, maar deze zou al geruime tijd geannuleerd zijn.

Afgelopen week claimde Tez2 ook al te hebben vernomen dat Rockstar remasters van Red Dead Redemption en Grand Theft Auto 4 zou hebben geannuleerd. Later claimde Kotaku ook iets soortgelijks te hebben vernomen - het bedrijf zou zich liever volledig willen richten op de ontwikkeling van Grand Theft Auto 6.

Rockstar zelf heeft bovenstaande geruchten echter nooit bevestigd. Afgelopen week liet het bedrijf wel weten te stoppen met het uitbrengen van nieuwe content voor de online modus van Red Dead Redemption 2, zodat het zich kan focussen op de ontwikkeling van de nieuwe GTA.

Dit artikel delen:

Lees meer

De 10 beste koptelefoons van nu (juli 2022) Kojima op social media verward met moordenaar op Japanse politicus
18

Reacties op: 'Ontwikkeling current gen-versie Red Dead Redemption 2 stopgezet'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 09:11
    Jammer, ik had deze graag op 60fps op ps5 kunnen spelen. Dan maar de pc versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 11 juli 2022 10:00
    @Messtranor Ik heb tijdens de steam sale de PC versie opgepakt, omdat ik de hoop voor een PS5 versie toch had opgegeven. Blijkt maar een goede keuze. Toch wel jammer inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 11 juli 2022 09:18
    Ja zijn geen kleine games meer zoals GTA 3, Vice City en San Andreas. Dit zijn gigantische projecten en ik ben blij dat de volledige focus na GTA VI gaat. Ik kan niet wachten op de eerste trailer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 11 juli 2022 09:29
    Ik dacht dat deze al 60fps patch had op Ps5. Speelde hem gisteren opnieuw en het voelde aan . Maar game heeft geen upgrade nodig speelt prima. En ja als die geen 60fps heeft loopt die bijzonder soepel voor een 30fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 juli 2022 09:46
    @Snoop213 Nou, na een paar maanden nu vooral 60 fps te hebben gespeeld in de meeste games voel ik het onmiddellijk hoor dat RDR2 geen 60 is. Ik wou dat ik jouw mogelijkheid had om dat niet te zien, maar ik ben te verwend geworden denk ik :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 11 juli 2022 10:27
    @Messtranor Ja ik merkte het heel erg bij Guardians of the Galaxy en Ratchet and Clank. Maar ook ik heb liever 60fps. Want ik gaf eerder aan dat ik 30fps echt niet te doen meer vind. Maar bij Rdr2 is het echt niet merkbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 juli 2022 10:15
    @Snoop213

    30 frames

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smallie

    • 11 juli 2022 10:44
    Het origineel is volgens mij een prima spel.
    Ik ben wel blij met de berichten dat ze zich gaan focussen op een nieuw spel. Mijn inziens een betere manier om hun tijd en geld te besteden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 11 juli 2022 14:16
    @Smallie Idd RDR2 ziet geweldig uit daar is echt geen next gen versie voor nodig.

    Steek alles in gta 6 daar zit de gaming wereld op te wachten !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 11 juli 2022 16:50
    @R.J En wat doet de gaming wereld wanneer blijkt dat GTA 6 de Rockstar trend voortzet?

    Gewoon iets anders spelen, want het blijven maar spelletjes en niet een reden om te leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 11 juli 2022 18:45
    @gimbal2 Ga jij maar wat anders spelen ja speelt de rest waar die interesse in heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 11 juli 2022 11:06
    Het zou toch geen gratis update gaan worden. Rockstar kennende zullen we waarschijnlijk weer flink in de buidel moeten tasten voor de update/upgrade

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 juli 2022 11:41
    @mhnl1979 niet zo klagen man, gta 5 was ook maar 10 eurie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 11 juli 2022 13:57
    @san5324 voor de ps5 , niet voor de Xbox. Bovendien is er voor bijna alle andere games een gratis update te downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 juli 2022 14:58
    @mhnl1979

    Niet waar zoveel werk in heeft gezeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 juli 2022 11:30
    Ach ik speel momenteel Red Dead 2 op de Xbox series X en vermaak me prima. Daarbij de grafische kant van de game vind ik meer dan prima.
    Dat dat dan geen current gen update krijgt maakt me nog niet zoveel uit. Grafisch was deze game toch al wel goed vond ik.
    En ik ben niet zo’n grafisch freak dat mijn ervaring minder wordt als gfx minder zijn. Gameplay en verhaal is veel belangrijker voor mij.

    Maar dat terzijde vind ik deze game mooi genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 12 juli 2022 11:58
    Misschien nog een keer zeggen dat je de game grafisch al goed genoeg vindt, voor de lezers die er de eerste drie keer overheen hebben gelezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 juli 2022 12:23
    @denver

    Oh sorry hoor dat jij je zo druk kunt maken om zulke nutteloze dingen.

    Maar ik denk dat je me niet goed begrepen hebt dus ik zal mijn best doen het even uit te leggen.



    Deze game ziet er echt gewoon nog steeds goed uit.

    Sorry als ik het nog niet duidelijk liet overkomen.