Nieuws

Ontwikkeling current-gen-update The Witcher 3 nog steeds op schema

Eind dit jaar beschikbaar

Geschreven door Ruan Moleman op
De release van de current-gen-update voor The Witcher 3 moet nog steeds eind dit jaar verschijnen.

Dat zei CD Projekt Red-CEO Adam Kicinski tijdens een gesprek met investeerders op woensdag. De update - die nog altijd gepland staat voor eind dit jaar - loopt volgens Kicinski op koers. 

De update zou eigenlijk vorig jaar al uit moeten komen, maar werd uitgesteld naar het tweede kwartaal van 2022. In april werd de update opnieuw uitgesteld naar het eind van het jaar . Bovendien werd de ontwikkeling overgedragen aan Saber Interactie, die eerder verantwoordelijk was voor de Nintendo Switch-port van de game.

De current-gen-versie van The Witcher 3 wordt opnieuw uitgebracht voor PlayStation 5, Xbox Series X en S pc. Voor bestaande eigenaren van de game wordt de update gratis beschikbaar gesteld.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Spider-Man 2-gameplay binnenkort getoond' Microsoft introduceert minder dure Xbox Elite 2 Core-controller
15

Reacties op: Ontwikkeling current-gen-update The Witcher 3 nog steeds op schema

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 september 2022 08:29
    Ik heb hier zo veel zin in. Voor mij de meest echte game wereld waar ik ooit in rond heb mogen lopen. Worldbuilding van ongekend niveau. Tijd voor een derde playthrough.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sven

    • 8 september 2022 08:40
    @The_Stifmeister same here. Al wordt het voor mij de 2de playthrough dan. Kijk er nu al naar uit om dit op koude regenachtige dagen te gaan spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 september 2022 09:42
    @The_Stifmeister ben ik met je eens maar vind RDR2 ook op dat niveau zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 8 september 2022 10:24
    @Ziminar
    Zeker! Ik heb alleen meer met de depressieve sfeer van The Witcher 3. Maar de wereld van RDR2 is inderdaad ook van ongekend hoog niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 8 september 2022 10:39
    @The_Stifmeister
    Voor mij ook een van de beste games die ik gespeeld heb qua wereld en beleving.
    Ik ben erg benieuwd naar de remaster aangezien het origineel qua gameplay wel erg verouderd aanvoelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 september 2022 12:15
    @Fr3nzy het is geen remaster, het is een current gen upgrade. Meestal passen ze daar geen gameplay bij aan. Dat is het spel optimaliseren voor de moderne hardware, dus je krijgt dan zoals nu snellere laadtijden, hogere fps, verbeterde grafische opties en je hebt kans dat ze bijv gebruik gaan maken van controller opties zoals de dual sense.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 8 september 2022 14:13
    @Lavalera
    Haha current gen upgrade of remaster, het is maar wat voor naam je er aan geeft, komt op hetzelfde neer. Maar je hebt gelijk dat gameplay vaak niet aangepast wordt. Dat vind ik bijvoorbeeld ook met GTA 5, dat ziet er nu best ok uit op de ps5 maar de gameplay voelt nog steeds oud en log aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 september 2022 14:40
    @Fr3nzy Gameplay zal echt niet aangepast worden. Wat de meeste impact zal habben gameplay gewijs is dat ie waarschijnlijk ipv 30 fps dan 60 fps zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 september 2022 17:29
    @The_Stifmeister Ik hoop dat ze er echt wat mee toevoegen. Het lijkt me echter meer een goede PR stunt voor het nieuwe Witcher seizoen. Natuurlijk is het alsnog een fantastische game om nog eens door te spelen mocht het niet zoveel toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 8 september 2022 10:37
    Ik vraag me af hoe deze er uit gaat zien.
    Aangezien het zo lang duurt, hoop ik dat ze de ietwat stroeve besturing ook aanpakken. Achja, spelen ga ik hem zowiezo…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 8 september 2022 12:07
    Ik heb het origineel nooit gespeeld (shame on me!), dus dit is de perfecte kans om dat alsnog te doen. De GOTY versie staat al een tijdje klaar om te installeren, dus kom maar door met die update.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 september 2022 12:19
    Laat maar komen die upgrade, dan gaan we hem vrolijk voor de 3e keer nog een keer spelen. Absoluut fantastisch spel en voor mij persoonlijk bij verre de beste open wereld game die er gemaakt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 8 september 2022 12:51
    Ik heb al bijna 2 jaar de itch om the witcher opnieuw te spelen, en wacht dus met smart op de next gen update. Hoop echt dat we binnenkort bevestigt krijgen wanneer de game daadwerkelijk uitkomt. Super veel zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 8 september 2022 17:48
    Zou een mooie zijn voor de gamepass

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 8 september 2022 20:35
    Ik heb altijd een beetje een dubbel gevoel bij deze game. Open wereld games hebben niet mijn voorkeur al vind ik Elden Ring en Breath of the Wild wel geweldig. Daarnaast heb ik ook vaak gehoord dat je in dit spel super veel in menu’s en dergelijke bezig bent en dat het best omslachtig is (weet niet of het klopt). Dus ik heb het nog nooit gespeeld. Toch is op de een of andere manier mijn interesse gewekt omdat iedereen zo lyrisch is.