'Ontwikkeling BioShock Infinite op alle platformen gelijkwaardig' | Gamer.nl

'Ontwikkeling BioShock Infinite op alle platformen gelijkwaardig' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We nemen het goed ontwikkelen van de PlayStation 3-versie [van BioShock Infinite] heel serieus", aldus Chris Klein, de technische director van Irrational. "We hebben geen plannen om de ontwikkeling van de PS3-versie aan een andere studio uit te besteden. Het wordt geen overzetting. We hebben nu een groter team dan tijdens de ontwikkeling van de originele BioShock, dus doen we de ontwikkeling van de Xbox 360-, PS3- en PC-versies tegelijkertijd binnenshuis."

Unieke console

De PlayStation 3-versie van de originele BioShock had last van een lagere framerate en wazigere graphics dan de Xbox 360-versie. "We weten allemaal dat de PS3 een krachtige en unieke console is met zijn eigen sterke en zwakke punten", vervolgt Klein. "Maar de Xbox 360 is ook een uitdaging in vergelijking met de PC. Dus in plaats van dat we een leidend platform uitkiezen en de game naar de andere systemen overzetten, hebben we de game engine veranderd zodat alle platforms voor een programmeur meer op een PS3 lijken."

BioShock Infinite moet in 2012 op PC, Xbox 360 en PlayStation 3 verschijnen. De onderwateromgevingen van Rapture worden ingeruild voor de vliegende stad Columbia. Spelers kruipen in de huid van Booker DeWitt, die in Columbia op zoek gaat naar de vijftien jaar eerder gekidnapte Elizabeth. Deze dame beschikt over speciale krachten en Booker moet haar beschermen tegen mensen die op haar krachten uit zijn.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou