Nieuws
switch oled

'Ontwikkelaars werken aan games voor Switch met 4k-resolutie'

Nieuwe console zou pas in tweede helft van 2022 of daarna verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Minstens elf ontwikkelstudio's zouden development kits hebben waarmee een resolutie van 4k wordt ondersteund.

Dat claimt Bloomberg te hebben vernomen. Onder de ontwikkelaars die de nieuwe development kits in handen hebben, zou ook Zynga vallen, al ontkent het bedrijf dat zelf. De 4k-games - en een console die ze zou kunnen afspelen - zouden pas "gedurende of na de tweede helft van 2022" op de markt verschijnen.

Bloomberg bracht eerder ook al geruchten over een 'Switch Pro' - geruchten die vooralsnog niet zijn uitgekomen. In plaats daarvan heeft Nintendo eerder dit jaar de Switch Oled aangekondigd, die op 8 oktober uitkomt. Sommige fans vonden de aankondiging van de Oled-editie tegenvallen, omdat het - vooral voor gebruik op televisie - een summiere upgrade betreft.

Nintendo heeft aan Bloomberg over de nieuwe geruchten gemeld dat het om incorrecte informatie gaat, maar legt niet uit welke info precies incorrect is.

Dit artikel delen:

Lees meer

De PlayStation Plus-games van oktober zijn bevestigd Deck Nine wil ‘dichtbij kern Life is Strange-franchise’ blijven
12

Reacties op: 'Ontwikkelaars werken aan games voor Switch met 4k-resolutie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 08:53
    Bloomberg die blijft het maar roepen en ook van de oled hadden ze het niet goed. Als er een upgrade komt dan haal ik hem wel, maar al dit geroep al jaren van sites als bloomberg en andere over een upgrade die steeds maar niet komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 30 september 2021 10:20
    @hulstpower En dit zorgt er ook weer voor dat mensen steeds gaan wachten op het "betere product". Ik zou niet blij zijn met dit soort uitspraken van Bloomberg als ik Nintendo was.
    En waarom doet Bloomberg dit? Dezelfde reden waarom alles op internet onze maatschappij een beetje kapot maakt: door steeds de eerste te willen zijn met het nieuws te brengen. Net zoals op het begin in comment secties de consument de "First!" comment gaf. :P
    Gelukkig zijn consumenten dit niet meer aan het doen. Maar helaas doen websites zelf het nog wel. Alles voor de clicks! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MikkelE30

    • 30 september 2021 10:28
    @Exalian-1 Ik heb recentelijk nog een sarcastische "first" post gedaan bij een filmpje waar dat relevant was in de context van het filmpje. Werdt volautomatisch snoeihard gebanned!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 september 2021 10:36
    @Exalian-1 Dat het niet handig is voor Nintendo is helemaal waar.

    Maar als website zijnde ben je - als je dit soort dingen hoort, van - naar eigen zeggen - elf verschillende ontwikkelaars - gewoon je werk aan het doen om dit te brengen. Dat het hits oplevert is logisch, maar goed, het is hun werk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 10:44
    @MichelMusters maar geen namen noemen van welke grote en kleine studio's. Dit deden ze vorige keer ook dacht ik roepen switch komt met oled en 4k enige wat waar was het oled. Vind prima als je dingen weet maar je hoort dan ook een bron er bij te doen. En zeg niet dat het niet waar is alleen Bloomberg heeft het al paar keer geroepen en over de switch pro gaat al jaren het verhaal. Denk eerder dat Nintendo met cloud bezig is zien nu hoeveel games dat nu ook ondersteunen op switch en zoals bij control zelfs Ray tracing heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 30 september 2021 10:51
    @hulstpower Ik neem aan dat ze niet gokken en het wel baseren op echte bronnen. Anders zouden ze natuurlijk totaal niet journalistiek verantwoord bezig zijn.

    Er wordt gespeculeerd - let op, speculatie! (ik zet het er maar even dubbel bij, haha) - dat de vorige artikelen van Bloomberg wel degelijk ergens op gebaseerd waren, maar dat Nintendo intern het een en ander heeft aangepast in verband met het huidige chiptekort. Maar goed, dat kan ik zelf niet bevestigen noch ontkennen.

    Hoe dan ook gaan we het vanzelf zien. Ben benieuwd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 11:08
    @MichelMusters dat klopt maar zoveel. Sites roepen al zowat na de launch van de switch elk jaar dat er een upgrade komt en hij komt niet. Of ze het van echte bronnen hebben of van ze roepen maar wat weet ik niet. Zou denk dat als zo defkit gemaakt word en uitgedeeld dat Nintendo zorgt dat de studio's goed hun mond moeten houden. Maar we gaan het zien volgend jaar of Bloomberg het juist heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 30 september 2021 11:12
    @MichelMusters Journalistiek verantwoord bezig zijn?
    Dat is iets wat je de laatste tijd toch niet meer echt kan verwachten. Dit was vroeger misschien een ding, maar nu niet meer. Kijk alleen al naar het gewone nieuws. Daar worden zo vaak dingen gezegd die niet kloppen. En later voegen ze gewoon een klein statement toe met de verbetering (maar dat leest niemand meer omdat het oorspronkelijke nieuwtje al het rond in is gegaan).
    Een beetje zoals het verschil met game releases van vroeger. Toen zorgde ze er voor dat de game echt af was, maar tegenwoordig patchen ze de game later wel. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimmymen

    • 30 september 2021 11:59
    Nintendo heeft al op twitter gezegd dat het niet waar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 30 september 2021 12:46
    @jimmymen Wanneer hadden ze dit gedaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 september 2021 13:44
    @Exalian-op engadet com staat het dat nintendo het ontkent, maar dat deden ze ook bij de oled dus zegt ook niet heel veel. Ik geloof best dat nintendo aan een nieuwe of betere switch werkt maar dat 11 studios een defkit heeft en het zomaar aan bloomberg verteld geloof ik niet. Denk dat nintendo zo iets gewoon inhouse houden en een studio hier en daar waar ze zo goed mee samen werken ook 1tje geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 1 oktober 2021 14:44
    @jimmymen
    Oh nou, als Nintendo het zegt dan zal het inderdaad wel niet waar zijn!

    /s