CEO Max Schafer liet weten dat Torchlight tijdens de Steam Summer Sale zijn op een na beste dag beleefde; alleen op de dag dat het spel gelanceerd werd, gingen er meer exemplaren over de digitale toonbank. Ook bleven de verkopen de weken nadat het spel op Steam in de aanbieding was geweest, hoger dan normaal.

Bastion-maker Supergiant Games en de man achter The Binding of Isaac, Edmund McMillen, zagen een soortgelijk effect. McMillen vertelt aan Gamasutra dat zijn nieuwste game zestig keer zoveel verkocht toen deze tegen 75 procent korting werd aangeboden. Bastion is volgens Supergiant Games dusdanig veel verkocht tijdens de Steam Summer Sale dat de game het beter deed dan op de dag van lancering.

Volgens de ontwikkelaar van YS Origins, XSEED Games, zorgt de Steam Summer Sale er niet voor dat iedere speler gaat wachten met het kopen van games totdat zij afgeprijsd zijn. Zij stellen juist dat het een nieuwe doelgroep aantrekt, die de games nooit voor de volledige prijs zouden hebben gekocht. Ook is het volgens Q.U.B.E.-maker Toxic Games geen punt dat er een kleinere marge overblijft voor studio's tijdens een aanbieding, omdat er als gevolg wel meer spelers zijn die interesse hebben in eventuele vervolgdelen.