CEO Max Schafer liet weten dat Torchlight tijdens de Steam Summer Sale zijn op een na beste dag beleefde; alleen op de dag dat het spel gelanceerd werd, gingen er meer exemplaren over de digitale toonbank. Ook bleven de verkopen de weken nadat het spel op Steam in de aanbieding was geweest, hoger dan normaal.
Bastion-maker Supergiant Games en de man achter The Binding of Isaac, Edmund McMillen, zagen een soortgelijk effect. McMillen vertelt aan Gamasutra dat zijn nieuwste game zestig keer zoveel verkocht toen deze tegen 75 procent korting werd aangeboden. Bastion is volgens Supergiant Games dusdanig veel verkocht tijdens de Steam Summer Sale dat de game het beter deed dan op de dag van lancering.
Volgens de ontwikkelaar van YS Origins, XSEED Games, zorgt de Steam Summer Sale er niet voor dat iedere speler gaat wachten met het kopen van games totdat zij afgeprijsd zijn. Zij stellen juist dat het een nieuwe doelgroep aantrekt, die de games nooit voor de volledige prijs zouden hebben gekocht. Ook is het volgens Q.U.B.E.-maker Toxic Games geen punt dat er een kleinere marge overblijft voor studio's tijdens een aanbieding, omdat er als gevolg wel meer spelers zijn die interesse hebben in eventuele vervolgdelen.
Reacties op: Ontwikkelaars: 'Steam-uitverkoop zeer lucratief'
NLRay
the-x-filess
Teknootje
Sympharion
Teknootje
S7YX
chemicalscum
bult0055
Ik wacht elk jaar tot de Summer Sale. Vakantiegeld uitgeven en inderdaad games kopen waarvoor ik niet het hele bedrag wil betalen en om uit te proberen.
tvdw
robertification
En voor de geinteresserden: ik heb tijdens de sale payday, bastion, AC:R, Warhammer40k space marine, metro 2033 en darksiders gekocht.
axewater
kiekendief1986
geert1
slammer
age of empires complete
wh 40k space marine
anno 2070
binding of isaac
batman arkim city
dear esther
en nog wat
en deze zou ik idd nooit van mn leven full price gekocht hebben.
Sjimsie
chemicalscum
Op naar de X-mas Sales!
Aquemini
Tof dat Steam het zo goed doet en ontwikkelaars dit met name erkennen.
Sgthartman
Arisu
The Chosen One