Kotaku vroeg Boch naar de huidige staat van Kinect-ontwikkeling, met als insteek de game Steel Battalion: Heavy Armor. Die game kreeg zeer slechte recensiecijfers omdat de game onbestuurbaar zou zijn. "Het is niet zo dat wanneer je je template in kunt voegen, het ook echt werkt", zo begint Boch. "Je kunt niet zomaar stoppen bij 'oh, het werkt voor mij'. Zorg dat de gebruikerservaring het belangrijkste is en probeer uit te vinden hoeveel van je game echt speelbaar is. Je kunt niet zomaar wat mensen die in de studio werken voor Kinect laten staan (om de game te testen). Wij laten heel veel mensen langskomen om onze games te spelen."

De Dance Central-reeks maakt ook gebruik van Kinect. Spelers moeten dansmoves nadoen die in de game gedaan worden en Kinect registreert die moves vervolgens. "Je kunt niet zomaar een standaard gameconcept pakken en daar Kinect bovenop gooien. Omarm wat Kinect kan doen", vervolgt Boch, die de evolutie van Kinect met die van touchscreens vergelijkt. "Touchscreen-technologie is er al een tijdje maar we komen nu pas aan bij een standaard voor user input."