Ontwikkelaars Heavy Rain ontevreden, maar trots | Gamer.nl

Ontwikkelaars Heavy Rain ontevreden, maar trots | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We waren eigenlijk ontevreden over alles. We dachten dat we het op alle fronten beter hadden kunnen doen, met betere rendering, een beter uiterlijk, betere gameplay en betere alles", aldus Cage. Het team heeft zich op al deze punten gericht bij het ontwikkelen van nieuwe technieken voor hun volgende, nog niet onthulde game. Ook denk de studiobaas dat de marketing van de game beter had gekund, om nog meer gamers te overtuigen om Heavy Rain te spelen.

Ondanks de zelfkritiek, zegt David Cage dat hij erg trots is op Heavy Rain. "Niet op een arrogante manier van 'Kijk ons eens goed zijn'; we zijn gewoon trots dat we de game gemaakt hebben. Ik bedoel, om elke dag mensen te ontmoeten die ons vertellen over hun ervaring met het spelen van Heavy Rain."

"Ik ben erg trots op het feit dat het voor mensen die hebben genoten van de ervaring een onderdeel lijkt te zijn geworden van de cultuur. Het is iets dat ze echt beleefd hebben, niet gewoon een game die ze hebben gespeeld en waar ze vervolgens het doosje van hebben dichtgedaan en klaar. (...) Het is iets waarover ze blijven praten en dat echt een indruk heeft achtergelaten. Ja, daar ben ik ongelofelijk trots op."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou