"Omdat Heavy Rain een nieuw concept is en omdat veel spelers eerst willen kijken wat het precies is voordat ze het spel kopen, gaan we een demo uitbrengen. We moeten alleen nog de juiste scène vinden", aldus Cage.

Ingewikkeld

Het grootste probleem met het vinden van de juiste scène ligt volgens Cage aan de contextuele gameplay die het spel bevat. Naast de problemen met het uitleggen van het concept en dit omzetten naar een demo, geeft de ontwikkelaar aan dat het ingewikkeld is om in één scène weer te geven wat Heavy Rain precies inhoudt. "Als we een actiescène tonen zullen sommige spelers denken dat Heavy Rain daar om draait, en datzelfde gaat op als we een gedeelte laten spelen waarin je iets onderzoekt."

Cage: "Demo's zijn vaak een tweesnijdend zwaard: als je er geen uitgeeft, denken spelers misschien dat je iets te verbergen hebt. We kennen veel goede spellen die geen grote hit werden, omdat de demo de kwaliteit van het complete spel niet goed over konden brengen."

Wanneer de demo uit moet komen, is nog niet bekend. Heavy Rain verschijnt begin 2010 exclusief voor de PlayStation 3 en laat spelers door een interactieve film lopen. Spelers moeten op het juiste moment in het verhaal reageren door op een knop of een combinatie van knoppen in te drukken, waardoor het verhaal een bepaalde wending neemt.