Wat is de beste game van 2003? Veel mensen zullen spellen als Call of Duty, The Wind Waker, Max Payne 2 of Knights of the Old Republic roepen, maar mijn persoonlijke keuze gaat uit naar een ander spel: Ratchet & Clank 2.

In minder dan een jaar tijd heeft Insomniac een vervolg op de succesvolle platformer Ratchet & Clank weten klaar te stomen met maar liefst 36 nieuwe wapens, 20 nieuwe planeten, een ingebouwde spaceshooter, racegame en gladiatorarena en een spelduur van meer dan 20 uur met een herspeelbaarheid om U tegen te zeggen.

Het gamemagazine Electronic Gaming Monthly had een informatief en uitgebreid interview met Ted Price, een van de ontwikkelaars van het spel, en sprak met hem over hoe men in minder dan een jaar tijd een topspel wist af te leveren, hoe men alle knotsgekke wapens bedacht heeft, welke verschillende tactieken er mogelijk zijn in het spel en welke wapens hij zelf prefereert:EGM: Besides the Blitz family, what items do you normally have on your quick select menu? Price: I try to balance the weapons out. I'll usually have the Pulse Rifle or its upgrade [the Vaporizer]; the Spiderbot; definitely the Synthenoids (and hopefully their upgrade, the Ultranoids); the Mini-Turrets as well; and then a good, solid long-range weapon like the Minirocket. That covers a lot of different enemy types right there. You can deploy the Synthenoids, which will protect you at close range; you have the Mini-Turrets available to lay ambushes; and then you can use your Pulse Rifle and your Minirocket to take out enemies before they get too close to you. For the enemies that slip through, your Synthenoids and your Mini-Turrets will usually take care of them. Het hele interview is hier te lezen en is vooral voor mensen die Ratchet & Clank 2 al gespeeld hebben het lezen waard. Heb je dat nog niet gedaan, dan zal je het spel snel aan moeten schaffen (en eventueel een PS2) want je weet niet wat je mist. Helaas wil Ted nog geen uitsluitsel geven over een eventuele sequel.