Fargo zegt dat de relatie tussen ontwikkelaars en uitgevers alles behalve gezond is. "Er is meer spanning dan je zult geloven. Je zou de verhalen over hoe ontwikkelaars worden bedreigd door uitgevers vandaag de dag niet geloven. Het is hopeloos", aldus Fargo.

Fargo noemt als voorbeeld de relatie tussen Obsidian en uitgever Bethesda voor Fallout: New Vegas. Hij zegt dat de ontwikkelaar een bonus is misgelopen omdat de game een tiende punt te laag had gekregen op Metacritic. Volgens hem waren de bugs in deze game ook niet de fout van de ontwikkelaar. "De ontwikkelaar zegt nooit: 'ik weiger om deze bug op te lossen. Het is de uitgever die de kwaliteitscontrole doet."

Kickstarter

Volgens Fargo voelt hij zich dankzij zijn Kickstarter-project voor Wastelands 2 veel meer verbonden met zijn publiek. "Normaal werk je voor een uitgever. Je probeert je eigen visie erdoor te krijgen. Je doet ook veel moeite om een bepaalde persoon of groep tevreden te stellen, en dat hoeft niet noodzakelijk te zijn wat fans willen."

Fargo zegt dat het voor hem nu anders is danzkij Kickstarter. "Nu sta ik aan het voorfront, oog in oog met fans die zeggen wat ze willen. 'Brian, dit is wat we willen. Je zorgt er maar voor dat je presteert'. Ik vind dit proces leuker, het is veel persoonlijker en intenser."