Nieuws
XIII

Ontwikkelaar XIII-remake biedt excuses aan voor kwaliteit van de game

Pandemie zou de oorzaak zijn

Geschreven door Jacco Peek op
Ontwikkelaar Playmagic en uitgever Microids bieden hun excuses aan voor de kwaliteit van XIII nadat de remake sterk werd bekritseerd.

XIII verscheen deze week, waarna spelers een uitzonderlijke hoeveelheid bugs opmerkten. Ook wordt het wijzigen van de iconische grafische stijl bekritiseerd, die realistischer overkomt dan de cell-shaded stijl van het origineel.

Beide bedrijven noemen de pandemie als oorzaak van de problemen:

"Ten eerste willen we onze oprechte excuses aanbieden voor de technische problemen. In de huidige staat voldoet XIII niet aan onze kwaliteitsstandaarden en we snappen de frustraties volledig.

De pandemie heeft de productie van de game op veel niveaus beïnvloed. Overschakelen naar thuiswerken heeft onverwachte tegenslagen in het schema en het testproces veroorzaakt."

Playmagic en Microids melden dat er wordt gewerkt aan patches die de game de komende weken verbeteren.

De game is nu beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc. De oorspronkelijke XIII kwam in 2003 uit op pc, PlayStation 2, Xbox en GameCube en werd ontwikkeld door Ubisoft Paris.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft stopt met achievements voor pc-games Kena: Bridge of Spirits mogelijk uitgesteld naar eind 2021
9

Reacties op: Ontwikkelaar XIII-remake biedt excuses aan voor kwaliteit van de game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    geeMc

    • 15 november 2020 11:07
    Erg jammer. Ik ben niet van de remakes maar ik keek toch echt wel uit naar deze game. Beter om toch dus maar niet te halen, dan blijft de nostalgie tenminste mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 november 2020 12:15
    "Wat Ghostrunner kan kunnen wij ook!" De gemiddelde gameconsument heeft een vrij lage standaard anno 2020, screentearing, luie collision detection, framedrop frenzy en pop-in textures en modellen. "Patch komt eraan, over een maand of vier!"

    Jammer dat het hele product low-budget ademt, het origineel was best tof! En verdomde pittig soms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 november 2020 13:39
    Waarom überhaupt een remake van deze game? De originele comic book-stijl was al perfect en alleen maar verkloot in deze nieuwe versie.

    Maak liever eens remakes van games die echt geholpen zijn met betere graphics. Bv de FEAR serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 15 november 2020 13:54
    @Agent 4125 heb het origineel kort geleden nog gespeeld. Was vergeleken met nu echt heel kaal. Een remake is wel op zijn plaats. Ik wacht op een remake van No one lives forever. Waanzinnig goede games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 15 november 2020 14:38
    @mhnl1979 Zo! No One Lives Forever, dat waren ook briljante games! Geweldige herinneringen aan, nu denk ik ook maar niet meer opstarten dan…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 november 2020 23:02
    @Agent 4125 Deel twee en drie mogen ze laten rusten, de eerste had nog vette suspense, dat enge wijf kwam altijd op de perfect gescripte onverwachte momenten. Enemy A.I. was ook erg sterk voor die tijd weet ik nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 15 november 2020 15:13
    Ik was het gelukkig eventjes vergeten dat deze remake uit was. Het origineel vond ik altijd heel erg tof en heb die met veel plezier meerdere keren uitgespeeld. Ook de multiplayer was best lachen.
    Als ik ergens een (onofficiële) patch kan vinden voor een hogere resolutie, dan installeer ik die wel weer.

    De pandemie vind ik echt een slecht excuus. Om deze reden zou je toch juist wel de game uitstellen tot deze werkt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 november 2020 16:44
    Nou, grafisch vind ik dat het er goed uit ziet, ben dan ook geen graphics-snob zoals menig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 november 2020 23:12
    @SuperDre Ja joh, als we op de knieën moeten voor raytracing en nog wat meer pixels de komende consolegeneratie is dat niet bepaald zaligmakend. Mooi meegenomen wel, maar nu is het aantal fps grotendeels de weg vooruit blijkbaar. Unpopular opinion: De échte gamechanger is de introductie van VR geweest een paar jaar geleden. Opa voelde zich weer ff twaalf, á la Goldeneye 64 of een Mario 64.😃 M'n liefde voor gamen in 't algemeen was wat bekoeld aan 't raken, perfect getimede impuls voor mij geweest! Lucifer bless!